Silver Shadow w dniu premiery kosztował 6556 funtów. Było to 900 funtów więcej niż Silver Cloud III, ale nowy model dawał wiecej niż którykolwiek Rolls-Royce do tej pory. Technicznie znacznie wyprzedzał swych poprzedników. Było to także pierwsze auto firmy z Crewe z samonośnym nadwoziem. Wyposażony był we wszystkie luksusowe opcje dostępne w tym czasie. Okna, ustawianie foteli, otwieranie wlewu paliwa, ogrzewanie i przewietrzanie były sterowane elektrycznie. Pierwsze pojazdy napędzał silnik V8 o poj. 6,23 l i mocy 172 KM, w roku 1970 doszła druga jednostka o pojemności 6,75 l i mocy 189 KM. O luksusowe wnętrze auta zadbała tradycyjnie firma Connolly Brothers. Deska rozdzielcza wykonana jest z drzewa orzechowego,a tapicerka ze skóry.Pod skrzydłami pięknej sekretarki W roku 1977 na drogach pokazała się druga wersja Silver Shadow. Od swego pierwowzoru różniła sie zaledwie kilkoma drobnymi modyfikacjami. W czasie całego okresu produkcji obu tych modeli produkowano także auta o większym rozstawie osi. Ten pojazd nazwany Silver Wraith (srebrne widmo) miał tylny przedział pasażerski dłuższy o 4 cale. Dla klientów ze sportowym zacięciem przygotowano wersje coupé oraz kabriolet. Pierwsza otrzymała nazwę Camargue, a druga Corniche. Od 1911 roku na masce każdego Rolls-Royce'a znajduje się figurka Spirit of Ecstasy (ducha ekstazy). Została ona wykonana przez brytyjskiego rzeźbiarza Charlesa Stykesa. Modelką była prawdopodobnie Eleanor Velasco Thornton, sekretarka i kochanka Johna Waltera Edwarda Douglas-Scott-Montagu, drugiego barona Montagu of Beaulieu. Baron, wielki entuzjasta motoryzacji, tę statuetkę zamontował na własnym Rolls-Roysie. Silver Shadow okazał się największym komercyjnym sukcesem Rolls-Royce'a. Ogółem sprzedano około 36 tys. różnych wersji tego modelu. Autami tej marki, będącej synonimem solidności i luksusu, jeździli najbardziej znani ludzie. W ostatnich latach kilka używanych Srebrnych Cieni trafiło do naszego kraju. Są one zazwyczaj używane do przewożenia młodych do ślubu.Silver Spirit nNa krótko przed przejęciem Rolls-Royce'a przez kompanię Vickers plc szef firmy David Plastow wraz z kierownikiem działu konstrukcyjnego Johnem Hollingsem przygotowywali serię nowych pojazdów. Jednym z nich był zaprezentowany w 1980 roku następca modelu Silver Shadow, czyli Silver Spirit. Samochód przygotowany w centrum stylistycznym Fritza Fellera robił wrażenie znacznie bardziej wydłużonego w porównaniu z autami poprzedniej generacji. To były tylko nieznaczne różnice. Pojazd okazał się nieco dłuższy i szerszy, stał się za to niższy. Tradycyjnie luksusowe wnętrze wyłożono drogim drewnem i skórą.Silver Seraph Po blisko 20 latach produkcji modelu Silver Spirit w roku 1998 wprowadzono na rynek nowy pojazd - Silver Seraph (srebrny serafin). Serafin to według tradycji biblijnej anioł drugiego rzędu z dziewięciu chórów anielskich. Według proroków Starego Testamentu miał 3 pary skrzydeł i zajmował miejsce bezpośrednio przy tronie Boga. Pojazd napędzał 5,4-litrowy silnik V12 przygotowany przez inżynierów niemieckiej firmy BMW.Do zakończenia produkcji w roku 2003 wyprodukowano 1570 tych samochodów.Historia marki Inżynier i arystokrata W 1884 roku Frederick Henry Royce założył firmę zajmującą się mechaniką. Swój pierwszy samochód skonstruował 20 lat później. Wówczas zgłosił się do niego Charles Stewart Rolls, który zaproponował, że zajmie się sprzedażą tych pojazdów. Obaj panowie szybko podpisali kontrakt i 15 marca 1906 roku rozpoczęła swą działalność nowa firma Rolls-Royce. Pierwszym autem zbudowanym w tym przedsiębiorstwie był Silver Ghost (srebrny duch). Ten model stworzył podstawy znakomitej reputacji samochodów produkowanych w zakładach Rolls-Royce'a. Do dziś pojazdy tej firmysłyną ze swej jakości, staranności wykonania i luksusowego wyposażenia. W 1931 roku przejęto Bentleya. W latach 70. nastąpił podział przedsiębiorstwa na Rolls-Royce plc, produkującą znakomite silniki lotnicze, oraz Rolls-Royce Motor Cars. Przez pewien okres brytyjska firma była częścią koncernu Vickers, a od 1998 należy do grupy Volkswagena. Sprawy prawa do nazwy sprawiały jednak, że od 2003 roku kontrolę nad Rolls-Royce'em sprawuje BMW.
Rolls-Royce Silver Shadow - Srebrny cień luksusu
W październiku 1965 roku w salach Earls Court podczas londyńskiego salonu samochodowego po raz pierwszy zaprezentowany nowego Rolls-Royce'a model Silver Shadow (srebrny cień). Jak pokazała historia, okazał się on najbardziej znaczącym modelem słynnej brytyjskiej firmy od czasów niezapomnianego Silver Ghosta.