Auto Świat Klasyki Oldtimer Ścigać się klasykiem

Ścigać się klasykiem

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański

Rozmawiamy z Rafałem Płatkiem, kierowcą zabytkowej Alfy Romeo GTAm. Startuje on między innymi w wyścigach oldtimerów na torze Nürburgring

Ścigać się klasykiem
Auto Świat
Ścigać się klasykiem
Ścigać się klasykiem
Ścigać się klasykiemŻródło: Auto Świat

Zgadzam się, ale przecież klasyczny samochód można też kupić gotowy do jazdy, na rynku mamy coraz więcej firm oferujących odnowione oldtimery.Tak, ale nadal mamy do czynienia z prawdziwym samochodem pozbawionym wspomagaczy w postaci kontroli trakcji, ABSu i innych systemów. Oczywiście zakup gotowego auta nie daje tyle satysfakcji. Najlepiej rozebrać auto do ostatniej śrubki i złożyć je na nowo. To doskonała nauka, nawet gdy prace zlecimy firmie zajmującej się rekonstrukcją aut zabytkowych. Wiemy wtedy, co mamy - poznajemy techniczne rozwiązania zastosowane w damy modelu. Stajemy się specjalistami od konkretnego egzemplarza.Podczas startów nie oszczędzasz swojego auta, jedziesz na granicy jego i swoich możliwości. Samochody ulegają wypadkom, a nierzadko jakaś część nie wytrzymuje trudów wyścigu. Czy części mechaniczne i blacharskie są łatwo dostępne do samochodu z 1971 roku?W przypadku tego modelu wszystkie części dostępne są bez problemu wystarczy skorzystać z oferty jednego ze sklepów wyspecjalizowanych w sprowadzaniu części do klasyków. Podobnie jest z dostępnością podzespołów do innych popularnych marek.

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański
Powiązane tematy:ZabytkowySport i sportowcy