Do finału zakwalifikowało się 30 samochodów, o których kolejności zadecydowało ponad 9 tys. czytelników. Ostatecznie triumfatorem w USA okazała się „mało znana marka z małego europejskiego kraju”, co stanowi spora niespodziankę dla organizatorów tego konkursu.
Tatrę do konkursu zgłosił potomek czeskiego emigranta Paul Greenstein z Los Angeles i jego przyjaciółka Dydii DeLyser. Niespodzianka okazał się wynik, bo ten samochód otrzymał 1510 głosów z 9539 nadesłanych. Miła też była nagroda 5 tys. dolarów. Greenstein o takim samochodzie marzył od dzieciństwa, gdy pierwszy raz ujrzał go na zdjęciu.
Właścicielem został w 2001 roku, gdy Tatrę T87 kupił na aukcji w serwisie eBay. Jednak ten egzemplarz okazał się wrakiem za który zapłacił aż 8 tys. dolarów. Sprzedawca dołączył cały zestaw części zamiennych, ale rekonstrukcję auta można było zrealizować jedynie w Czeskiej Republice. Dlatego tez auto powędrowało do Koprzywnicy. Tam było taniej i można było zdobyć brakujące części. Auto powróciło do właściciela po 13 miesiącach, a koszt całej inwestycji to 60 tys. dolarów.
Najdroższy egzemplarz kosztował już nawet 125 tys. dolarów.
Sukces Tatry jest znaczny, gdy porównamy go z poprzednią edycją, gdy triumfatorem tego konkursu został wyjątkowy Marquis de Soto wyprodukowany na bazie Forda Mercury z elementami 11 dalszych pojazdów. Tatra T87 produkowana była w latach 1937-1950 i zasłynęła m.in. z wyprawy podczas której Jiří Hanzelka i Miroslav Zikmund pokonali Afrykę i Amerykę.