Auto Świat Klasyki Oldtimer Ten Golf to... Porsche 928

Ten Golf to... Porsche 928

Jeśli chodzi o naprawdę szalone motoryzacyjne pomysły, to Günter Artz zawsze był w ścisłej czołówce. Na koncie tunera były takie pojazdy, jak Porsche 924 Turbo kombi czy ekstremalny Garbus, korzystający z techniki Carrery RS.

Porsche 928 S Artz Golf (1978)
Zobacz galerię (8)
Auto Świat Classic
Porsche 928 S Artz Golf (1978)
  • Do budowy tego pojazdu posłużyło Porsche 928 S
  • Auto jest 21 cm szersze i 30 cm dłuższe od seryjnego Golfa I

Jednak na początku lat 80. najdroższą pozycję w katalogu tuningowym zajmowało 928 z karoserią Golfa I. Artz żądał za takie auto niebotycznej sumy 150 000 marek. W dowodzie rejestracyjnym czytamy: „Porsche 928 z częściami karoseryjnymi Volkswagena Typ 17 i Autohausu Nordstadt z Hanoweru” . Brzmi to trochę skomplikowanie, ale trafnie opisuje sam proces powstawania auta. Na podwoziu i podstawowych strukturach karoserii poważnie uszkodzonego w wypadku Porsche 928 Günter Artz zbudował w 1979 roku pierwszego, a rok później drugiego Golfa XL, a w zasadzie XXL. Praca jest wykonana tak czysto, że można odnieść wrażenie, że to seryjne auto.