Logo

Ten Golf to... Porsche 928

Jednak na początku lat 80. najdroższą pozycję w katalogu tuningowym zajmowało 928 z karoserią Golfa I. Artz żądał za takie auto niebotycznej sumy 150 000 marek. W dowodzie rejestracyjnym czytamy: „Porsche 928 z częściami karoseryjnymi Volkswagena Typ 17 i Autohausu Nordstadt z Hanoweru” . Brzmi to trochę skomplikowanie, ale trafnie opisuje sam proces powstawania auta. Na podwoziu i podstawowych strukturach karoserii poważnie uszkodzonego w wypadku Porsche 928 Günter Artz zbudował w 1979 roku pierwszego, a rok później drugiego Golfa XL, a w zasadzie XXL. Praca jest wykonana tak czysto, że można odnieść wrażenie, że to seryjne auto.

Udostępnij:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium