• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Oldtimer Więcej aut marzeń - klasyki z najwyższej półki

Więcej aut marzeń - klasyki z najwyższej półki

Piotr Burchard
17 sie 18 13:06
Auto Świat
Producenci luksusowych aut najbogatszą i najbardziej wybredną klientelę zawsze kusili modelami o ogromnych rozmiarach i z silnikami o dużej pojemności oraz mocy. W galerii przedstawiamy dodatkowe pojazdy, których wyjątkowość była godna pozycji, jaką zajmowali ich właściciele.
2016-zil-41047-1 8 Zobacz galerię
  • Facel Vega Excellence
  • Hispano Suiza J12
  • Maybach Zeppelin
  • Cadillac V-16 Fleetwood-Imperial
WRÓĆ
NA ONET
1/8 Facel Vega Excellence
Facel Vega Excellence

Już sama nazwa brzmi niczym nazwisko z wyższych sfer. I to właśnie przedstawiciele tych sfer byli grupą docelową. Od początku istnienia firma miała renomę producenta luksusowych aut. Na pojazd zdecydowało się łącznie 152 bogatych klientów. Okazały 4-drzwiowy model to połączenie europejskiego designu z ogromną amerykańską mocą i najwyższym poziomem luksusu. Vega drugiej serii miała silnik o mocy dochodzącej nawet do 390 KM. Jednak w przeciwieństwie do poprzednika nie stosowano już panoramicznej przedniej szyby.

2/8 Hispano Suiza J12
Hispano Suiza J12

Hiszpańska firma, szwajcarski projektant, ale samochód powstawał we Francji. Hispano-Suiza J12 to typowy reprezentant najwyższej międzynarodowej klasy. Silniki stosowane w tym pojeździe również były powyżej średniej, nawet jak na ówczesne czasy. „Ekonomiczna” wersja auta miała jednostkę napędową o pojemności 9,4 litra! Jednak na życzenie występowało jeszcze o numer większe J12 z instalowanym pod maską 12-cylindrowym silnikiem o pojemności… 11,3 litra!

3/8 Maybach Zeppelin
Maybach Zeppelin

Zeppeliny reprezentowały wielkość i prestiż także w przypadku i tak już luksusowego Maybacha. W tym aucie nie było mowy o lekkiej konstrukcji. W efekcie samochód tego typu miał masę dobrych trzech ton. Silniki też miały imponujące wielkości. Dotyczy to szczególnie wersji DS8 z 8-litrowym, 12-cylindrowym motorem.

4/8 Cadillac V-16 Fleetwood-Imperial
Cadillac V-16 Fleetwood-Imperial

Pod koniec lat 30. nikt nie oferował więcej luksusu ani cylindrów. Każdy prosty amerykański Ford miał 8-cylindrowy silnik i było już wystarczająco luksusowych limuzyn z 12-cylindrowymi motorami. GM pod maską umieściło 16-cylindrowy silnik. Auto lubili szefowie wielkich koncernów oraz gwiazdy Hollywood.

5/8 Rolls-Royce Phantom VI
Rolls-Royce Phantom VI

Luksus na kołach ma przede wszystkim dwa nazwiska – Rolls oraz Royce. Przez dziesięciolecia szczególnie popularny wśród ważnych ludzi na całym świecie był model Phantom VI. Nikogo nie powinno dziwić, że angielska królowa miała w garażu dwa takie samochody. Łącznie do 1991 roku wyprodukowano 374 egzemplarze. Do ich wykończenia użyto oczywiście szlachetnych materiałów – drewna oraz skóry firmy Connolly.

6/8 Monteverdi 375/4
Monteverdi 375/4

Szwajcarski, alpejski ekspres drogowy bazował na modelu coupé 375. Ponieważ jednak Szwajcarzy lepiej znają się na zegarkach niż na silnikach, pod maską został zamontowany motor V8 konstrukcji Chryslera. Jednak pomimo bogatego wyposażenia i wystawnego wykończenia samochód nie znalazł zbyt wielu nabywców. Nie wiadomo, ile dokładnie powstało tych limuzyn, ponieważ Peter Monteverdi, założyciel firmy, nigdy nie podał dokładnych liczb. Szacuje się, że w przypadku modelu 375/4 zbudowano 13-28 pojazdów. W sumie to i tak dobrze, bo innych modeli powstało tylko kilka sztuk lub pojedyncze egzemplarze.

7/8 Duesenberg Model J
Duesenberg Model J

Friedrich i August Düsenberg chcieli zbudować najbardziej wyrafinowany samochód na świecie. W efekcie model J imponował nowoczesną techniką, świetnymi osiągami, a przede wszystkim piękną karoserią (zarówno w wersji odkrytej, jak i zakrytej, i to niezależnie od tego, czy pojazd występował jako 2-, czy 4-drzwiowy). Pomimo udanej konstrukcji ten amerykański samochód znalazł zaledwie 480 nabywców. To wina nie tylko wysokiej ceny, lecz także kryzysu gospodarczego.

8/8 ZIł 41047
ZIł 41047

Rozciągnięta Łada byłaby politycznie poprawna, ale ani jej stylistyka, ani charakter nie były wystarczająco okazałe. Niezbędny był zatem bardziej reprezentacyjny samochód. W efekcie radzieccy dygnitarze byli wożeni przez szofera wyjątkowo długim Ziłem 41047. Pod jego maską pracował silnik V8 z gaźnikiem. Jednostka była wyjątkowo paliwożerna, nawet jak na konstrukcję tego typu. Tak jak w przypadku większości samochodów z krajów socjalistycznych, także i limuzyna ZIŁ-a miała długi staż. Jej produkcja trwała nieprzerwanie przez 17 lat.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Piotr Burchard
Piotr Burchard Redaktor prowadzący „Auto Świat Classic”
Autor poleca:
  • Klasyk z najwyższej półki - Cadillac series 62 sedan
  • Klasyk z najwyższej półki - Citroen DS 21 Presidentielle

Polecane z kategorii

Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat  Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Jak Chiny stały się krajem samochodu? Jak Chiny stały się krajem samochodu? Krótka historia benzyny Krótka historia benzyny 10 najważniejszych silników w historii BMW 10 najważniejszych silników w historii BMW 10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane... 10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane... Czy przedwojennym autem da się jeździć na co dzień? Czy przedwojennym autem da się jeździć na co dzień? Srebrne gwiazdy w Toruniu. XX Zlot Zabytkowych Mercedesów Srebrne gwiazdy w Toruniu. XX Zlot Zabytkowych Mercedesów Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech