Renault obchodzi 120-lecie istnienia firmy. Wszystko zaczęło się w 1898 r. od szopy w ogrodzie, gdzie 19-letni Louis Renault zbudował pierwszy samochód.
Od 3 lat właściciele klasyków spotykają się w Mierzęcinie na imprezie Classica Mierzęcin. W tym roku przyjechało ponad 60 pojazdów.
Aż do 1967 roku wszystkie produkowane w Niemczech osobowe Fordy nosiły nazwę „Taunus”, co miało odróżniać je od aut amerykańskiego koncernu powstających w Wielkiej Brytanii. Litera „M” przy oznaczeniu pojemności oznacza „Meisterstück”, czyli... arcydzieło
Setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach rozbiorów jest dobrą okazją do przypomnienia, jak rozwijała się polska motoryzacja. Po odzyskaniu niepodległości w listopadzie 1918 roku trzeba było zaczynać praktycznie od zera. Jak to wyglądało w okresie międzywojennym. To początek cyklu zaplanowanego na cały 2018 rok
Klasyki motoryzacji zdobywają w Polsce coraz bardziej widoczną pozycję. Miłośnicy mają coraz więcej możliwości podziwiania ich w akcji.
Utytułowany kierowca Formuły 1, mistrz świata z 2016 roku, zdecydował się pokazać swoje zabytkowe cacko: wspaniałego Mercedesa 300 SL Gullwing z 1955 roku.
Różnorodność w klasie średniej 50 lat temu była bardzo duża – można było wybrać sprawdzoną technikę albo zaryzykować coś bardziej awangardowego
Ze swoimi skrzydłowymi drzwiami, składanymi reflektorami i wanklem pod maską w dniu swojej premiery w 1969 roku C111 było sensacją. Astronomiczne zużycie paliwa i słabe wyniki testów zderzeniowych zdecydowały o tym, że pozostało tylko prototypem
Wśród oldtimerów Alfa ma już swoją pozycję. W przypadku młodszych aut musi jeszcze na nią trochę poczekać, więc teraz jest dobry moment na robienie zakupów
Porsche 911 to legenda motoryzacji, ale ten egzemplarz jest niezwykle wyjątkowy, bo przez wiele lat nikt nie wiedział, że jeszcze istnieje. Oto historia znalezienia i drobiazgowej renowacji najstarszej „911-ki” w zasobach Porsche
W latach 50. XX wieku „skrzydlak” wyrażał swoją niecodzienną formą i nowoczesną techniką obietnicę lepszej przyszłości. Dziś to auto uzmysławia, jak trudno czasem dawać proste odpowiedzi
Sportowy samochód z nadwoziem o wyglądzie… ryby? Dzisiaj już wiemy, że to się udało, ale w czasach, gdy powstawała Corvette C2, było to ryzykowne posunięcie
Mercedes 600 na własny sposób kształtował ludzi w swoim otoczeniu: tych na skraju ulicy, tych siedzących za kierownicą, ale przede wszystkim tych, którzy zajmowali miejsce na tylnej kanapie
Opel GT ma już 50 lat. Nadal jest atrakcyjny, oglądają się za nim i kobiety, i mężczyźni. Miał też piękny slogan reklamowy: Tylko latanie jest piękniejsze.
Na Stadionie Narodowym w Warszawie występują... klasyczne samochody. Po raz pierwszy właśnie tu odbywa się Auto Nostalgia – coroczna wystawa klasycznych pojazdów (sobota-niedziela 14-15 kwietnia).
Takim hasłem reklamowano Elite II w 1974 roku. Brytyjski shooting brake kosztował wtedy więcej niż kabriolet Mercedesa SL 450. Dziś jest znacząco tańszy, ale też o wiele rzadszy!
Kultowy Mercedes Pagoda ma 55 lat. Zadebiutował 12 marca 1968 roku, tuż przed salonem w Genewie. Na salonie model 230 SL przyciągnął tłumy.
Dlaczego by nie obniżyć kosztów jednostkowych i silnika Wankla nie stosować też w pojazdach użytkowych – pomyślała Mazda i zbudowała Parkwaya 26
Jeśli istnieje raj dla samochodziarzy, to z pewnością Lancia Stratos jest tam bardzo popularna
Fiat Dino udowadnia, że Włosi potrafią zarówno dobrze gotować, jak i budować świetne auta