Auto Świat Klasyki Oldtimer Lotus Elite II Type 75 - Join the Elite!

Lotus Elite II Type 75 - Join the Elite!

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Takim hasłem reklamowano Elite II w 1974 roku. Brytyjski shooting brake kosztował wtedy więcej niż kabriolet Mercedesa SL 450. Dziś jest znacząco tańszy, ale też o wiele rzadszy!

Klasyk, który zmienił historię - Lotus Elite II Type 75Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
  • Lotus Elite to przyjemność obcowania z autem z manufaktury
  • Pomysł na Elite był prosty: zbudować lekkie nadwozie i wyposażyć je w nie za duży silnik
  • Według danych CEPiK-u nie ma u nas ani jednego zarejestrowanego Elite II

Colin Chapman był nie tylko doskonałym inżynierem, który połączył swoją wiedzę z zakresu budowy aut i aerodynamiki samolotów. Był też prawdziwym wizjonerem. Zdawał sobie sprawę z tego, że z samych supersportowych aut, z których znano jego firmę, ciężko będzie utrzymać się w przyszłości. I choć kryzys paliwowy dopiero miał nadejść, w 1971 roku rozpoczęły się prace nad projektem M50, który miał zaowocować typowym autem gran turismo i pierwszym 4-osobowym pojazdem Lotusa – Elite II.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy:Lotus