Logo
KlasykiOldtimerJak wyglądały początki polskiej motoryzacji - lata 1918-39

Jak wyglądały początki polskiej motoryzacji - lata 1918-39

Setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach rozbiorów jest dobrą okazją do przypomnienia, jak rozwijała się polska motoryzacja. Po odzyskaniu niepodległości w listopadzie 1918 roku trzeba było zaczynać praktycznie od zera. Jak to wyglądało w okresie międzywojennym. To początek cyklu zaplanowanego na cały 2018 rok

Stanisław Grodzki i pierwsze auto 
w Polsce – Peugeot 
3,5 KM z 1896 roku
Zobacz galerię (24)
Auto Świat
Stanisław Grodzki i pierwsze auto w Polsce – Peugeot 3,5 KM z 1896 roku
  • W 1930 r. w Polsce było zarejestrowanych 18 878 samochodów osobowych
  • Auta CWS można było rozebrać i złożyć jednym kluczem o średnicy 10 mm
  • Jednym z najsłynniejszych polskich konstruktorów okresu międzywojennego był inżynier Tadeusz Tański

Gospodarka Polski odrodzonej po 123 latach zaborów potrzebowała nowoczesnego środka transportu, jakim był automobil. Przypomnijmy: pierwszy samochód, trójkołowiec Karla Benza, powstał w 1886 r. Przed I wojną światową i w jej trakcie samochody produkowano masowo, udoskonalając ich konstrukcję.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: