Kadett E był drugą generacją modelu z napędem na przód i uchodził za technicznie wytrzymałego. Niestety, jakość karoserii stanowiła skrajne przeciwieństwo tego. Nie były to najlepsze założenia do budowy kabrioletu, którą w dodatku zlecono Włochom.

Nasz testowy egzemplarz przejechał 400 tys. km i jest dowodem na to, jak bardzo można się dać zmylić pozorom. Jego właściciel pedantycznie dotrzymywał terminów przeglądów i utrzymywał auto w doskonałym stanie. Wzmocniona przez Bertone karoseria nawet przy takim przebiegu pozostaje sztywna, jedynie na słabej nawierzchni zaczynają nieco drżeć słupki A.

Elektrohydrauliczny mechanizm składania dachu pracuje bez zarzutu i delikatnie układa płótno nad bagażnikiem. Zaletą Opla są mocniej niż u konkurentów pochylona szyba oraz niżej zamontowane fotele, dzięki czemu wiatr delikatniej czochra fryzury podróżujących.

W Kadecie najłatwiej przekonamy kabriosceptyków do otwartej jazdy. Jednak nie tylko dopracowana aerodynamika sprawia, że Kadett okazuje się najnowocześniejszym z testowanej czwórki: bezpieczne prowadzenie, przyzwoita przestronność i duży, łatwo dostępny bagażnik również można zaliczyć do atutów.

Dwulitrowa odmiana GSi, niestety, często padała ofiarą przeróbek, dlatego polecamy słabszy, 75-konny motor 1.6, który często pozostawał w mniej „kreatywnych” rękach. Cabriolet pozostaje mimo wszystko najbardziej pożądaną odmianą Kadetta E.