Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Klasyki > Opel Kadett GSi Cabriolet

Opel Kadett GSi Cabriolet

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

W latach 80. XX wieku Opel miał 15-procentowy udział w niemieckim rynku nowych aut, a klienci oraz prasa fachowa tratowali Kadetta jako godnego konkurenta Golfa. Mimo to kompakt z Rüsselsheim już wtedy nie cieszył się najlepszą opinią.

Opel_Kadett_E_GSi_Cabrio_cbi_13 Zobacz galerię (6)
Opel_Kadett_E_GSi_Cabrio_cbi_13Źródło: Auto Świat

Kadett E był drugą generacją modelu z napędem na przód i uchodził za technicznie wytrzymałego. Niestety, jakość karoserii stanowiła skrajne przeciwieństwo tego. Nie były to najlepsze założenia do budowy kabrioletu, którą w dodatku zlecono Włochom.

Nasz testowy egzemplarz przejechał 400 tys. km i jest dowodem na to, jak bardzo można się dać zmylić pozorom. Jego właściciel pedantycznie dotrzymywał terminów przeglądów i utrzymywał auto w doskonałym stanie. Wzmocniona przez Bertone karoseria nawet przy takim przebiegu pozostaje sztywna, jedynie na słabej nawierzchni zaczynają nieco drżeć słupki A.

Elektrohydrauliczny mechanizm składania dachu pracuje bez zarzutu i delikatnie układa płótno nad bagażnikiem. Zaletą Opla są mocniej niż u konkurentów pochylona szyba oraz niżej zamontowane fotele, dzięki czemu wiatr delikatniej czochra fryzury podróżujących.

W Kadecie najłatwiej przekonamy kabriosceptyków do otwartej jazdy. Jednak nie tylko dopracowana aerodynamika sprawia, że Kadett okazuje się najnowocześniejszym z testowanej czwórki: bezpieczne prowadzenie, przyzwoita przestronność i duży, łatwo dostępny bagażnik również można zaliczyć do atutów.

Dwulitrowa odmiana GSi, niestety, często padała ofiarą przeróbek, dlatego polecamy słabszy, 75-konny motor 1.6, który często pozostawał w mniej „kreatywnych” rękach. Cabriolet pozostaje mimo wszystko najbardziej pożądaną odmianą Kadetta E.

Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków