Producent z Mlada Boleslav w latach trzydziestych XX wieku należał do pionierów w dziedzinie optymalizacji aerodynamiki samochodów. W kwietniu 1935 r. dużo emocji wzbudził prototyp o nazwie Škoda 935 Dynamic, który miał wyjątkowo opływową sylwetkę.
W materiałach archiwalnych zachowała się tylko krótka informacja: „935 jeździ dobrze”. Po praskiej premierze w 1935 roku auto wielokrotnie zmieniało właściciela, by ostatecznie na wiele lat zupełnie zniknąć z pola widzenia. Ten jedyny egzemplarz został zlokalizowany dopiero w 1968 roku, gdy Škoda Auto otwierała swoje firmowe muzeum i rozpoczęto poszukiwania ciekawych eksponatów. Na apel producenta odpowiedział rolnik z miasta Banska Bystrica, na którego posesji od lat stal zaparkowany tajemniczy samochód. Ostatecznie auto zostało odkupione i stało się jednym z pierwszych dziesięciu pojazdów nowego muzeum marki.
Škoda 935 Dynamic wymagała gruntownej renowacji przed zaprezentowaniem. Producent dysponował jedynie trzema zdjęciami prototypu, co znacznie utrudniło pracę nad eksponatem.
Częściowo zrekonstruowane auto pokazano podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Po powrocie do Mlada Boleslav kontynuowano prace renowacyjne, które w ostatnich tygodniach postawiły auto na kołach i umożliwiły pierwsze jazdy testowe. Po raz pierwszy w rajdzie klasyków Škoda 935 Dynamic wystąpiła w Schloss Bensberg Classics w niemieckim Bergisch Gladbach.
Ten unikalny prototyp czeka jeszcze kolejny etap, ktorym będą prace nad poprawą wyglądu wnętrza i funkcjonalności auta. Będą one realizowane przez specjalistow działu renowacji przy muzeum Skody w Mlada Boleslav.
Škoda 935 Dynamic jest klasycznym przykładem designerskich i konstrukcyjnych eksperymentów, które miały poważny wpływ na dalszy rozwój motoryzacji. W efekcie powstało auto przyszłości z karoserią łączącą aluminium ze stalą. Opływowe nadwozie zakończone płetwą poprawiało stabilnośc pojazdu podczas jazdy z prędkością nawet 140 km/h.
Škoda 935 Dynamic ma masę własną 1170 kg, długość 4,86 m, szerokość 1,68 m i wysokość 1,54 m, przy rozstawie osi 3,2 m. Bagażnik o pojemności 300 litrów znajduje się w przedniej części pojazdu, w którym także umieszczono koło zapasowe
Do napędu tylnych kół zastosowano czterocylindrowy bokser z dwoma gaźnikami Zenith, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 1995 cm³ o mocy 55 KM, który współpracował z czterostopniową elektromagnetyczną, półautomatyczną przkładnią francuskiej firmy Cotal. Ciekawym rozwiązeniem było także wykorzystanie rury nośnej ramy szkieletu jako zbiornika paliwa o pojemności 40 l.