Tatra 49 produkowana była w latach 1928-1930. Planowano wersję użytkową i osobową, ale ta druga nigdy nie doczekała się wersji seryjnej. Miało to być tanie auto dla ludu, którego konstrukcję oparto na dostępnych częściach pochodzących z Tatry 11, 12 i 30. Ostatecznie produkowano tylko wersję użytkową, której powstało około 200 egzemplarzy.
Jednak osobowa Tatra 49 była na tyle interesującym projektem, że po latach pojawił się pomysł budowania repliki. Jedyne dwa egzemplarze, które powstały w Kopřivnicy, nie przetrwały próby czasu. Ich odtworzenie stanowiło nie lata wyzwanie dla wykonawców. Zleceniodawca, którym jest Lane Motor Museum Jeffa Lanea w amerykańskim Nashvill, tę ważną misję powierzył czeskiej firmie Eccora, specjalizującej się w renowacji zabytkowych pojazdów.
Replikę Tatry 49 budowano przez ponad rok, a swój udział w realizacji tego projektu ma 15 osób. To kolejny pojazd, który Eccora zbudowała dla amerykańskiego muzeum. Wcześniej powstały tu sanie Tatry, pojazd o nazwie Helica napędzany śmigłem oraz kopia trójkołowego konceptu Dymaxion, nad którym pracowano prawie trzy lata.
Galeria zdjęć
Powstały tylko dwa egzemplarze, ale żaden z nich nie zachował się do obecnych czasów. Czeska firma Eccora zbudowala wierną replikę.
Trójkołowiec jeszcze w fazie produkcyjnej.
Powstały tylko dwa egzemplarze, ale żaden z nich nie zachował się do obecnych czasów. Czeska firma Eccora zbudowala wierną replikę.
Powstały tylko dwa egzemplarze, ale żaden z nich nie zachował się do obecnych czasów. Czeska firma Eccora zbudowala wierną replikę.
Powstały tylko dwa egzemplarze, ale żaden z nich nie zachował się do obecnych czasów. Czeska firma Eccora zbudowala wierną replikę.
W latach 1928-1930 wyprodukowano prawie 200 egzemplarzy wersji umożliwiającej przewożenie ładunków.