Volkswagen Garbus produkowany był od końca 1945 roku do połowy 2003 roku. W tym okresie wyprodukowano ponad 21,5 miliona egzemplarzy, ale i także stworzono wiele reklam, które wspierały jego sprzedaż.

Historia VW Garbusa zaczęła się praktycznie już w latach trzydziestych, gdy Ferdinand Porsche rozpoczął prace konstrukcyjne, których celem był samochód dla ludu. Produkcja seryjna rozpoczęła się tuż po zakonczeniu II wojny światowej, 27. grudnia 1945 roku. Volkswagenwerk GmbH miał wówczas 6033 pracowników. Brytyjskie wojska w dniu 22. sierpnia 1945 roku jako pierwsze złożyły zamówienie na 20 000 samochodów, 500 pojazdów specjalnych z przyczepą dla poczty i 200 przyczep dla potrzeb sił alianckich.

Jednak trudności, jakie występowały po zakończeniu II wojny światowej, że w 1946 roku wyprodukowano 10 020 pojazdów. Zima 1947 roku spowodowała kataklizm w transporcie wodnym i w konsekwencji trzymiesięczną przerwę w produkcji.

To jednak był krótki epizod w historii Garbusa, bo już w 1947 roku 5 pierwszych egzemplarzy zostało wyeksportowanych do sąsiedniej Holandii. W 1950 roku pojawił się kolejny model, Transporter, a już w 1955 roku Volkswagen mógł pochwalić się wyprodukowaniem 1 mln Garbusa.

Dalsza historia już jest dobrze znana. Garbus stał się ulubionym autem mężczyzn i kobiet w wielu krajach świata, stał się gwiazdą filmową, produkowany był w wielu krajach i awansował na pierwsze miejsce w statystykach europejskiej produkcji.

Produkcja Garbusa w 1974 roku była z dwóch niemieckich zakładów przeniesiona do Maksyku. Ostatni Garbus, z numerem fabrycznym 21 529 480, opuścił fabrykę Pubela w Meksyku dokładnie 30. lipca 2003 roku.