Kontrolka w Clio

Kontrolka w Clio

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Trudno precyzyjnie określić przyczynę opisywanych objawów bezprzeprowadzenia bardziej szczegółowej diagnostyki. W przypadku zapalaniakontrolki sygnalizującej awarię wtrysku bezwarunkowo należy rozpocząć odkontroli fabrycznym przyrządem diagnostycznym Clip.

Diagnostyka Clip'empowinna pozwolić na odczytanie zapamiętanych błędów komputera wtrysku orazukierunkować dalszą kontrolę precyzując rodzaj zapamiętanych usterek(zwarcie, przerwa, inne...). Charakterystyczną cechą elektronicznych układówwtrysku jest w momencie wykrycia istotnej usterki przejście wawaryjny trybpracy, która z założenia ma na celu umożliwienie dojazdu do warsztatu(jeżeli jest to możliwe) oraz charakteryzuje się ograniczeniem mocy silnika,co jest zbieżne z zachowaniem silnika opisywanym przez Użytkownika.W przypadku zapalenia kontrolki i ograniczenia mocy silnika, jest tosytuacja awaryjna i może objawiać się również zwiększonym zużyciem paliwa.Najczęstszą przyczyną występowania podobnych dolegliwości są uszkodzeniainstalacji elektrycznej, złącz elektrycznych. Uszkodzenia komputera wtryskuwystępują stosunkowo rzadko. Najczęściej do podobnych uszkodzeń dochodzi wprzypadku samochodów powypadkowych - nie jest nam znana historia naprawomawianego samochodu. Fakt braku zapalania kontrolki wtrysku i występowanienieprawidłowości w pracy silnika świadczy o początkowej fazie usterki, jejnasilenie finalnie powoduje zapalenie kontrolki. Ze względu na konieczność korzystania z fabrycznego sprzętu diagnostycznego zalecałbym wizytę w autoryzowanej stacji obsługi, która dysponuje wykształconym technicznie personelem oraz możliwościami korzystania z pomocy służb technicznych Renault.Zakładam oczywiście, że omawiany pojazd nie jest wyposażony w instalacjęgazową, co mogłoby w sposób znaczący zmienić powyższe uwagi.W razie dalszych problemów prosimy o kontakt z Infolinia Renault Polska 022575 99 99.Krzysztof Kotarba

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki