Diagnostyka Clip'empowinna pozwolić na odczytanie zapamiętanych błędów komputera wtrysku orazukierunkować dalszą kontrolę precyzując rodzaj zapamiętanych usterek(zwarcie, przerwa, inne...). Charakterystyczną cechą elektronicznych układówwtrysku jest w momencie wykrycia istotnej usterki przejście wawaryjny trybpracy, która z założenia ma na celu umożliwienie dojazdu do warsztatu(jeżeli jest to możliwe) oraz charakteryzuje się ograniczeniem mocy silnika,co jest zbieżne z zachowaniem silnika opisywanym przez Użytkownika.W przypadku zapalenia kontrolki i ograniczenia mocy silnika, jest tosytuacja awaryjna i może objawiać się również zwiększonym zużyciem paliwa.Najczęstszą przyczyną występowania podobnych dolegliwości są uszkodzeniainstalacji elektrycznej, złącz elektrycznych. Uszkodzenia komputera wtryskuwystępują stosunkowo rzadko. Najczęściej do podobnych uszkodzeń dochodzi wprzypadku samochodów powypadkowych - nie jest nam znana historia naprawomawianego samochodu. Fakt braku zapalania kontrolki wtrysku i występowanienieprawidłowości w pracy silnika świadczy o początkowej fazie usterki, jejnasilenie finalnie powoduje zapalenie kontrolki. Ze względu na konieczność korzystania z fabrycznego sprzętu diagnostycznego zalecałbym wizytę w autoryzowanej stacji obsługi, która dysponuje wykształconym technicznie personelem oraz możliwościami korzystania z pomocy służb technicznych Renault.Zakładam oczywiście, że omawiany pojazd nie jest wyposażony w instalacjęgazową, co mogłoby w sposób znaczący zmienić powyższe uwagi.W razie dalszych problemów prosimy o kontakt z Infolinia Renault Polska 022575 99 99.Krzysztof Kotarba