Ubiegłoroczna sprzedaż Mercedesa na rynku chińskim w porównaniu z rokiem 2009 zwiększyła się dwukrotnie. Popyt na samochody z gwiazdą na masce wzrósł o 115 proc. W 2010 roku chińscy klienci kupili dokładnie 147 670 pojazdów niemieckiego producenta.

Żaden inna marka premium nie osiągnęła tak wysokiego wzrostu sprzedaży. Samej klasy S Mercedes sprzedał 25 tys. egzemplarzy, czyli o 67 proc. więcej niż w roku 2009. W przypadku tego modelu Chiny są dla Mercedesa najważniejszym rynkiem na świecie. Podobnie sprawa ma się z klasą R, której Chińczycy kupili 6470 egzemplarzy.

Na produkowaną w Chinach klasę C zdecydowało się 27 220 klientów. Do 29380 sztuk wzrosła również sprzedaż terenowych aut Mercedesa. Samego modelu GLK sprzedano 12 470 egzemplarzy, czyli o 170 proc. więcej niż w roku 2009.