W 2014 roku SEAT sprzedał 355 tys. aut, co oznacza 15 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. To jednak wciąż mniej niż w latach prosperity, gdy do użytkowników trafiało ponad 500 tys. aut rocznie.
Wzrost sprzedaży hiszpański producent zawdzięcza nowej generacji modelu Leon, którego w 2014 roku sprzedano 102 800 egzemplarzy, co oznacza 47,8 proc. wzrost. Prognozy przewidują kolejne sukcesy tego modelu, tym bardziej, że do produkcji wprowadzono kolejną wersją nadwozia – kombi.
Aktualnie najlepiej sprzedającym się modelem hiszpańskiej marki pozostaje SEAT Ibiza z wynikiem 154 100 egz. Co prawda model ten już się postarzał (premiera w 2008 roku), ale jego sprzedaż spadła tylko minimalnie (o 0,6 proc.).
Spodziewanych efektów nie przyniosło wprowadzenie do oferty produkowanego przez Skodą w Mlada Boleslav sedana Toledo, który cieszy się znacznie mniejszym powodzeniem niż spokrewniona technicznie Skoda Rapid. Sprzedano 19 tys. egzemplarzy, a więc mniej niż starszych jak Alhambra (20 tys.) czy Altea (23,7 tys.).
Po okresie kryzysu SEAT powoli odzyskuje pozycję na najważniejszych rynkach. Największy, bo aż 88,6 proc. wzrost sprzedaży odnotowano w Turcji i 67,5 proc. w Algierii. Jednak najbardziej chyba cieszy producenta 22,4 proc. wzrost sprzedaży w Niemczech, gdzie w 2014 roku z salonów wyjechało 83 364 aut.
SEAT – sprzedaż 2013 r. - najważniejsze rynki
Poz.
Kraj
Sprzedaż [egz.]
Zmiana [%]1.
Niemcy
83.364
+22,4
2.
Hiszpania
59.136
+7,7
3.
Wielka Brytania
45.312
+16,8
4.
Algieria
23.037
+67,5
5.
Francja
22.511
-8,4
6.
Meksyk
21.189
+0,4
7.
Austria
15.265
+6,6
8.
Turcja
11.065
+88,6
9.
Włochy
9.826
-7,1
10.
Holandia
9.319
-26,3
11.
Szwajcaria
9.159
+2,5
12.
Belgia
6.937
+16,2
13.
Izrael
5.838
-0,8
14.
Dania
4.938
+35,4
15.
Česká republika
4.360
+62,7
CZYTAJ WIĘCEJ: