W 2014 roku SEAT sprzedał 355 tys. aut, co oznacza 15 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. To jednak wciąż mniej niż w latach prosperity, gdy do użytkowników trafiało ponad 500 tys. aut rocznie.

Wzrost sprzedaży hiszpański producent zawdzięcza nowej generacji modelu Leon, którego w 2014 roku sprzedano 102 800 egzemplarzy, co oznacza 47,8 proc. wzrost. Prognozy przewidują kolejne sukcesy tego modelu, tym bardziej, że do produkcji wprowadzono kolejną wersją nadwozia – kombi.

Aktualnie najlepiej sprzedającym się modelem hiszpańskiej marki pozostaje SEAT Ibiza z wynikiem 154 100 egz. Co prawda model ten już się postarzał (premiera w 2008 roku), ale jego sprzedaż spadła tylko minimalnie (o 0,6 proc.).

Spodziewanych efektów nie przyniosło wprowadzenie do oferty produkowanego przez Skodą w Mlada Boleslav sedana Toledo, który cieszy się znacznie mniejszym powodzeniem niż spokrewniona technicznie Skoda Rapid. Sprzedano 19 tys. egzemplarzy, a więc mniej niż starszych jak Alhambra (20 tys.) czy Altea (23,7 tys.).

Po okresie kryzysu SEAT powoli odzyskuje pozycję na najważniejszych rynkach. Największy, bo aż 88,6 proc. wzrost sprzedaży odnotowano w Turcji i 67,5 proc. w Algierii. Jednak najbardziej chyba cieszy producenta 22,4 proc. wzrost sprzedaży w Niemczech, gdzie w 2014 roku z salonów wyjechało 83 364 aut.

SEAT – sprzedaż 2013 r. - najważniejsze rynki

Poz.

Kraj

Sprzedaż [egz.]

Zmiana [%]1.

Niemcy

83.364

+22,4

2.

Hiszpania

59.136

+7,7

3.

Wielka Brytania

45.312

+16,8

4.

Algieria

23.037

+67,5

5.

Francja

22.511

-8,4

6.

Meksyk

21.189

+0,4

7.

Austria

15.265

+6,6

8.

Turcja

11.065

+88,6

9.

Włochy

9.826

-7,1

10.

Holandia

9.319

-26,3

11.

Szwajcaria

9.159

+2,5

12.

Belgia

6.937

+16,2

13.

Izrael

5.838

-0,8

14.

Dania

4.938

+35,4

15.

Česká republika

4.360

+62,7

CZYTAJ WIĘCEJ: