W pierwotnych planach Lincolna było montowanie we flagowym modelu MKS, którego wersję studyjną zaprezentowano w Detroit na początku tego roku, koncernowego 8-cylindrowca opracowanego we współpracy z firmą Yamaha, który napędza np. Volvo XC90. Ford zamierzał produkować ten silnik w mieście Lima w stanie Ohio, jednak wygląda na to, że te plany runęły.

Dostawcy i źródła bliskie firmie potwierdziły amerykańskiemu czasopismu Autoweek, że Ford zmienił zdanie i topowym silnikiem w modelu MKS będzie 6-cylindrowa jednostka 3,5 l. Zmiany w gamie silników flagowego modelu mogą być spowodowane próbą o szybszy przebieg restrukturyzacji firmy i osiągnięcie zysku na amerykańskim rynku. Sześciocylindrówka o pojemności 3,5 litra napędza np. mniejsze modele Zephyr (MKZ) i Mercury Montego.

Żeby móc stawić czoła konkurencji, która oferuje w swoich modelach flagowych 8-cylindrowe silniki benzynowe, Ford będzie musiał na potrzeby modelu MKS przeprowadzić modyfikacje podwyższające moc 6-cylindrowej jednostki.