Prezydent Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda otrzymał najnowszą wersję Lotusa Elise na rok 2011. Przekazania auta dokonał dyrektor zarządzający Lotusa, Dany Bahar. Powodem był debiut pod maską tego sportowego, dwuosobowego auta nowego silnika Toyoty.

Silnik 1ZR-FAE został w całości opracowany i wyprodukowany przez koncern z Tokyo i będzie montowany w podstawowej wersji Lotusa Elise rok modelowy 2011. Silnik dysponuje najnowszymi rozwiązaniami technicznymi w zakresie sterowania pracą zaworów ssących i wydechowych (Valvematic i dual VVT-i). To zapewnia wysoki poziom mocy (136 KM) powiązany z bardzo niskim średnim zużyciem paliwa i emisją spalin.

Dzięki technologii Toyoty model Elise będzie mógł pochwalić się nie tylko doskonałymi osiągami (0-100 km/h w 6,5 sekundy). Zastosowanie najnowszych rozwiązań japońskiego koncernu pozwoliło radykalnie obniżyć zużycie paliwa (o prawie 20% do średniego poziomu 6,28 l/100 km) oraz emisję CO2 (o 16% do poziomu 149 g/km), która pozwala autu spełnić normy Euro V.

Silnik Toyoty o pojemności 1598 cm3 rozwija maksimum mocy, czyli 136 KM, przy 6800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 160 Nm mamy do dyspozycji przy 4400 obr./min. Taka charakterystyka silnika zachęca kierowcę do wkręcania go w wysokie rejestry obrotów. Specjalny system ostrzegawczych kontrolek na desce rozdzielczej informuje go jednocześnie o zbliżaniu się lub przekraczaniu granicznych obrotów pracy motoru. Napęd współpracuje z nową, 6-stopniową skrzynią biegów. Superlekka konstrukcja samochodu (876 kg masy własnej) z umieszczonym centralnie silnikiem i systemem napędu tylnych kół zapewnia nie tylko doskonałe osiągi, ale również wielką radość z jazdy.

Paul Newsome, dyrektor sekcji inżynierii produktu firmy Lotus, podkreśla: "…w modelu na rok 2011 poprawiliśmy efektywność (emisja, zużycie paliwa) bez utraty wrodzonej radości z jazdy, która uczyniła Elise legendą".