Opla Mokkę pokochają ci, którym przeszkadzają duże gabaryty klasycznych SUV-ów, lecz nie chcą rezygnować z wysokiej pozycji siedzącej i bezpieczeństwa, jakie daje napęd 4x4. Świetnie sprawdzi się jako auto do jazdy na co dzień po mieście, ale na wyjazd narciarski też się nada. W sumie Opel stworzył udany, modny i dość uniwersalny samochód. Przeszkodą może być cena, która jednak nie odbiega od konkurencji.
Nisza małych SUV-ów jest nowa dla Opla, ale na rynku przyjdzie mu się mierzyć ze Skodą Yeti, Nissanem Jukiem i Mini Countrymanem. Modnie wystylizowany Opel Mokka z powodu wysokości na miarę „dorosłego” SUV-a wcale nie sprawia wrażenia małego auta.
Wewnątrz – ładnie zaprojektowana i porządnie wykonana deska rozdzielcza. Jedyne, co może drażnić, to gąszcz przycisków atakujący ze wszystkich stron, ale też nasze auto testowe – w najbogatszej wersji Cosmo – miało wszystko, czego dusza zapragnie, choć niektóre elementy wymagają dopłaty. Warto zainwestować w pakiet „Parkuj i Jedź”, w którym za 2250 zł dostajemy biksenony, nawigację z 7-calowym ekranem i kamerę cofania.
Opel Mokka nie tylko dla pań
Kobiety na pewno docenią Mokkę, bo jest poręczna, praktycznie urządzona i – dzięki wygodnemu dostępowi do tylnej kanapy – bez trudu można umieścić dziecko w foteliku. Łatwo też zapakować kufer z lekko unoszoną pokrywą. Krawędź załadunku jest na znacznej wysokości (73 cm), co nie powinno mieć znaczenia, bo zakupy w supermarkecie pakujemy nie z poziomu ziemi, lecz wózka.
Podczas wyjazdów urlopowych trzeba będzie wybierać pomiędzy kompletem pasażerów a obszernym bagażem. To i to się nie zmieści i będzie za ciężkie (niska ładowność). Rozwiązaniem jest pak na dachu, z którym jednak trzeba będzie podróżować bardzo ostrożnie, bo podwyższy i tak już wysoko umieszczony środek ciężkości.
Jak jeździ Opel Mokka 1.4 Turbo?
Silnik 1.4 lubi wysokie obroty – pozwala na dynamiczną jazdę dopiero powyżej 4000 obr./min i wtedy nie jest cichy. Biegi wchodzą dokładnie i lekko. Układ jezdny zestrojono dość sztywno, dzięki czemu Mokkę prowadzi się precyzyjnie. Komfort jazdy pozostaje na przyzwoitym poziomie. 18-calowe felgi i niski prześwit zniechęcają do pokonywania jakichkolwiek przeszkód, ale wyjazd na szutrową drogę można zaryzykować. Włączany automatycznie poprzez sprzęgło płytkowe napęd 4x4 pozwala czuć się pewnie zwłaszcza zimą.