• Nowa Mazda 6 wysokim komfortem jazdy przypomina samochody amerykańskie
  • Pojawił się nowy bardziej luksusowym poziom wyposażenia SkyDREAM
  • Silniki benzynowe spełniają aktualne normy emisji spalin bez koniczności instalowania filtrów cząstek stałych

Mazda bardzo konsekwentnie idzie własną drogą. Stawia mocno na elegancką stylizację, stosuje jako ostatnia popularna marka, benzynowe silniki bez turbodoładowania i systematycznie poprawia jakość wykończenia wnętrza, starając się zainteresować klientów klasy premium.

W najnowszym wcieleniu flagowego modelu Mazdy oferowanego w Europie zachwycić może komfort pracy zawieszenia. Poprawiono sztywność, punkty mocowania wahaczy oraz zmodyfikowano elementy tłumiące. Samochód aksamitnie płynie po drodze, a komfort jazdy przypomina samochody amerykańskie. Tym bardziej że nowe fotele są obecnie obszerniejsze i bardziej miękko wyściełane.

Mazda 6 – w stronę luksusu

Przy okazji liftingu pojawił się też nowy bardziej luksusowy poziom wyposażenia SkyDREAM, który obejmuje wykończenie miękką skórą Nappa, naturalnym drewnem sen, które w Japonii wykorzystywane jest do produkcji instrumentów muzycznych oraz sztuczną Alcantarą. Wnętrze jest bardzo eleganckie, nie ma tu efektu przesycenia elementami stylistycznymi, a jednocześnie bardzo ergonomiczne. Jednak brakuje możliwości dotykowej obsługi centralnego ekranu, a wysokie osoby pewnie ucieszyłyby się z możliwości większego obniżenia fotela kierowcy.

Z komfortowym klimatem wnętrza współgrają lekko pracujące mechanizmy sterowania. Dzięki nim bardzo wygodnie powozi się limuzyną o długości prawie 5 m, a poprawiona sztywność konstrukcji pozwala prowadzić bez duszy na ramieniu. Samochód precyzyjnie wykonuje polecenia kierowcy, tym samym nie męczy podczas dłuższych podróży. Tym bardziej że inżynierowie zwiększyli ilość materiałów izolujących, dzięki czemu ilość nieprzyjemnych wibracji oraz poziom hałasu we wnętrzu obniżył się jeszcze bardziej.

Nie trzeba też dopłacać za headup display, bo obecnie znajduje się w wyposażeniu podstawowym wszystkich wersji. Na liście dodatków znajdziemy też większy 8-calowy ekran multimediów, kamerę 360 st., aktywny tempomat, który obecnie działa również w zakresie prędkości 0-30 km/h oraz wreszcie łączność Aple Car Play i Android Auto. Mazda nadrabiając zaległości, przewiduje również możliwość uaktualnienia oprogramowania multimediów w starszych samochodach.

Mazda 6 – dominują silniki wolnossące

W ofercie są dwa silniki benzynowe 2.0 (145 i 165 KM) 2.5 (194 KM) oraz diesel 2.2 o dwóch poziomach mocy (150 i 184 KM). Podniesiono moment obrotowy przy niskich obrotach, dzięki czemu silniki jeszcze bardziej spontanicznie reagują na dodanie gazu, bardziej angażując kierowcę w prowadzenie. Poprawiono też układy dolotowe i procesy spalania. Co ciekawe wysoki stopień sprężania w silnikach benzynowych pozwolił spełnić aktualne normy dotyczące emisji spalin bez konieczności montowania filtrów cząstek stałych. Do dyspozycji są ręczna i klasyczna automatyczna skrzynia biegów. Obydwie mają sześć biegów.

Podczas prezentacji mieliśmy okazję jeździć wersją z mocniejszym dieslem. Silnik pracuje gładko, cicho i pasuje do limuzyny tej wielkości. Ale okazuje się, że klienci Mazdy zainteresowani są głównie silnikami benzynowymi. Może dlatego, że znakomita większość z nich to klienci indywidualni. Oczywiście w ofercie znajdują, że silniki, które w tej klasie cieszą się największym zainteresowaniem, ale jeśli Mazda chce skutecznie nawiązać walkę w przedstawicielami klasy premium, to z pewnością przydałby się mocniejszy bardziej emocjonalny silnik.

Za najtańszą Mazdę 6 z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G 145 KM zapłacimy 98 900 zł, a wersja z dieslem 184 KM, automatem i napędem na przednie koła kosztuje 173 900 zł. Na koniec dobra informacja dla osób zainteresowanych wersjami kombi – kosztują tyle samo co sedany.

Mazda 6 SKYACTIV-D 2.2 184 KM – dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 2191 cm3, R4, turbo diesel
Moc 184 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy 445 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 6-biegowy automat, napęd na przód
Prędkość maksymalna 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s
Średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km (producent)
Masa własna 1546 kg
Cena od 173 900 tys. zł