W każdym miesiącu notowano wzrosty liczby dostaw, a grudzień 2015 r. okazał się najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem w historii firmy (163 171 sztuk, +17,2 proc.), podobnie jak miniony kwartał (454 854 egzemplarzy).

Na polskim rynku zarejestrowano w ubiegłym roku 7493 nowych Mercedesów – o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych). To historyczny rekord. Modele Mercedes-Benz przodują w kluczowych segmentach rynku – dotyczy to m.in. Klas C, CLS oraz S. Flagowa limuzyna znalazła w ubiegłym roku w Polsce 544 nabywców, około czterokrotnie więcej niż dwie najpopularniejsze konkurencyjne limuzyny.

W Europie Mercedes-Benz dostarczył w grudniu 66 777 samochodów, o 21,5 proc. więcej niż przed rokiem. Na wymagającym, niemieckim rynku utrzymał klasowe przywództwo i zwiększył sprzedaż o 13,6 proc. Na drugim co do wielkości europejskim rynku – w Wielkiej Brytanii – liczba dostaw od początku roku wzrosła o 14,6 proc., do 123 480 sztuk. Rekordowe wyniki odnotowano również w Portugalii (+45,7 proc.), Szwajcarii (+15,8 proc.) oraz w Belgii (+8,0 proc.). Sprzedaż w Hiszpanii wzrosła o ponad 30 proc.

W USA, największym rynku zbytu Mercedes-Benz na świecie, do klientów trafiło 330 391 samochodów, o 5,7 proc. więcej niż w 2013 roku. Po raz pierwszy w historii w Chinach sprzedano więcej Mercedesów niż w Niemczech – 281 588 sztuk (+29,1 proc.). Rekordową liczbę dostaw zanotowano m.in. w Kanadzie, Japonii i Australii, a niemiecka marka uzyskała tam tytuły najpopularniejszego producenta aut premium.

Stale rośnie powodzenie kompaktowych modeli Mercedes-Benz, które od stycznia do grudnia znalazły 463 162 nabywców (+24,7 proc.). W marcu ub.r. ich gama wzbogaciła się o kompaktowego SUV-a GLA, a wiosną br. do oferty dołączy model CLA Shooting Brake.

Klasa C utrzymała w ubiegłym roku pozycję najchętniej wybieranego modelu Mercedes-Benz. Roczna sprzedaż debiutującego w marcu sedana oraz wprowadzonego we wrześniu kombi osiągnęła poziom 316 792 sztuk (+4,4 proc.). Popyt na Klasę C rośnie z każdym miesiącem – w grudniu liczba dostaw wzrosła rok do roku o blisko 50 proc. W przyszłym roku gama modelu wzbogaci się o dwie nowe wersje oraz kolejne odmiany silnikowe.

Także Klasa E zyskuje na popularności. Limuzyna i kombi trafiły w ubiegłym roku w ręce 257 571 nabywców (+6,2 proc.). Imponujący wzrost sprzedaży zanotował, oferowany w Chinach, przedłużony wariant modelu (56 344 szt., +49,8 proc.).

Klasa S niezmiennie cieszy się statusem najchętniej wybieranej limuzyny na świecie. W ubiegłym roku jej sprzedaż poszybowała o 82,2 proc., do 103 737 egzemplarzy.

Równocześnie trwa boom na SUV-y (341 788 aut, +5,3 proc.). Rekordowym wzięciem cieszyły się: Klasa GLK (+7,7 proc.), Klasa M (+8,7 proc.) oraz Klasa G (+10,4 proc.).

W maju 2014 roku na rynku zadebiutowała Klasa V – największy osobowy Mercedes. Liczne innowacje z pojazdów wyższych klas oraz niespotykana w segmencie jakość przysporzyły jej już blisko 25 tys. nabywców.

Nieprzerwanie rośnie popularność sportowych samochodów Mercedes-AMG. W ubiegłym roku ich sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom 47 632 egzemplarzy (+47,9 proc.).

Duży wzrost popularności zanotowały nowe modele smarta, wprowadzone pod koniec listopada 2015 r. W ciągu pierwszego miesiąca od wprowadzenia sprzedaż miejskiego auta podskoczyła o 17,5 proc. Od stycznia do grudnia smarty znalazły 89 844 nabywców (rok 2013: 100 792). W 2015 roku marka spodziewa się znaczącego wzrostu sprzedaży.