Niech nikogo nie zmyli oznaczenie 63 AMG! Jednostką napędową auta będzie ośmiocylindrowy widlasty benzyniak o pojemności 5.5 litra. Zgodnie ze współczesnymi trendami, silnik otrzyma turbodoładowanie. Nawet podwójne! Dzięki temu bazowa wersja CLS-a AMG, zarówno w wersji sedan jak i shooting brake (czyli niefunkcjonalne kombi), będzie rozwijać 557 KM.

Mercedes CLS AMG - piekielnie szybki

Moment obrotowy to aż 720 Nm dostępnych w zakresie obrotów 1750-5250 rpm co sprawia, że Mercedes CLS AMG przy każdym wciśnięciu gazu będzie katapultować się do przodu. Przyspieszenie do „setki” wynosi 4.2 sekundy dla sedana i 0.1 sekundy wolniej dla wersji shooting brake. V-max ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Nowy Mercedes CLS 63 AMG – S jak sterydy Foto: Auto Świat
Nowy Mercedes CLS 63 AMG – S jak sterydy

Nowy Mercedes CLS AMG będzie również dostępny z napędem na cztery koła 4MATIC. To wersja dla osób ceniących bezpieczeństwo oraz nieprzepadających za driftem. Może być też pomocny podczas zimowych wojaży. Jego zaletą jest także lepsze przyspieszenie od 0-100 km/h, które wynosi odpowiednio 3.7 oraz 3.8 sekundy.

To nie koniec informacji o osiągach. W ofercie pojawi się jeszcze jedna wersja CLS-a AMG oznaczona literką „S”. Nieprzypadkowe jest tutaj skojarzenie ze sterydami, bowiem silnik otrzymał zastrzyk dodatkowych 28 KM i 80 Nm momentu obr. Wynik: 585 KM i 800 Nm. W połączeniu z napędem 4MATIC przekłada się to na przyspieszenie wynoszące 3.6 (sedan) i 3.7 sekundy (kombi). Nie poznaliśmy jeszcze cen modelu, ale czy warto będzie dopłacić (pewnie nie mało) dla 0.1 sekundy?

Producent podaje, że spalanie nowego CLS-a AMG wynosi średnio 9.9 l/100 km dla wersji z tylnym napędem oraz 10.4 l/100 km dla wersji 4MATIC oraz S. Wierzymy, na słowo...

Nowy Mercedes CLS 63 AMG – S jak sterydy Foto: Auto Świat
Nowy Mercedes CLS 63 AMG – S jak sterydy

Mercedes CLS AMG - wygoda i luksus

Wszystkie wersje Mercedesa CLS-a AMG będą wyposażone w 7-stopniową przekładnie automatyczną AMG Speedshift MCT oraz regulowane zawieszenie AMG Ride Control. Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby pracy: Comfort, Sport i Sport+. Samochód osadzono na 19-calowych felgach z lekkich stopów. Opcją są ceramiczne tarcze hamulcowe.

We wnętrzu CLS-a AMG znajdziemy właściwie wszystko o czym może pomyśleć współczesny kierowca: począwszy od dwustrefowej klimatyzacji, poprzez nawigację i luksusowy system audio Bang & Olufsen BeoSound AMG, ekskluzywną skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi fotelami, skończywszy na sportowych elementach (kierownica, lewarek zmiany biegów) i karbonowych elementach wykończenia.

Nowy Mercedes CLS 63 AMG – S jak sterydy Foto: Auto Świat
Nowy Mercedes CLS 63 AMG – S jak sterydy

Sprzedaż nowego Mercedesa CLS AMG z napędem na koła tylne ruszy w kwietniu 2013 roku. Osoby zainteresowane modelem wyposażonym w 4MATIC muszą poczekać do czerwca.