Na przełomie października i listopada włączono w sieć światłowodową trzynaście sterowników sygnalizacji świetlnej w ciągu ulic: Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, Kuklińskiego, Lipska, Surzyckiego, Rybitwy, Botewa i Śliwiaka.

Dzięki temu możliwe stało się tworzenie najdłuższej "zielonej fali" w mieście. Kierowcy będą mogli przejechać liczącą blisko 8 km trasę bez zatrzymania, pokonując w tym czasie trzynaście skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

Uruchomienie koordynacji jest jednym z etapów powstawania Systemu Obszarowego Sterowania Ruchem na tej arterii. Na razie uruchomione zostały programy stałoczasowe, jednak już w grudniu powinna rozpocząć się kalibracja systemu, a wraz z nią poszczególne sygnalizacje zaczną na bieżąco dostosowywać się do ruchu pojazdów. Przywrócony zostanie również priorytet dla tramwajów na trasie do Małego Płaszowa. Wszystkie prace mają się zakończyć do końca marca przyszłego roku.

Obecnie "zielona fala" zoptymalizowana jest w zależności od pory dnia. W godzinach porannych ułatwia dojazd w kierunku miasta, popołudniu w przeciwną stronę.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie przygotowuje już kolejne "zielone fale" na ulicach naszego miasta. W najbliższych planach jest wdrożenie nowej koordynacji na ulicy Opolskiej, obejmującej siedem sygnalizacji świetlnych od skrzyżowania z ul. Grażyny do skrzyżowania z ul. Łokietka. Nieco później koordynacja wdrożona zostanie na sześciu sygnalizacjach w ulicy Wielickiej, od skrzyżowania z ul. Wlotową do skrzyżowania z ul. Rydygiera.

Od dłuższego czasu skoordynowane sygnalizacje świetlne działają już w ciągu Alei Trzech Wieszczów, al. Pokoju i ul. Nowohuckiej.

Tradycyjnie przypominamy również, że "zielona fala" działa najlepiej, jeśli kierowcy poruszają się swoimi pojazdami po koordynowanym ciągu zgodnie z dopuszczalną prędkością. Szybsza lub wolniejsza jazda może skutkować zatrzymaniem na kolejnych sygnalizacjach.