Na potrzeby auta koncepcyjnego moc tej jednostki podniesiono z 304 na 508 KM, a moment obrotowy z 440 na 575 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada układ Haldex piątej generacji. Sportowe, obniżone zawieszenie dostarczył Öhlins – producent doskonale znany w branży wyścigowej i rajdowej. Nadwozie poszerzono i obniżono, w zmyślą o obniżeniu środka ciężkości. Pojazd osadzono na niskoprofilowych 19-calowych kołach (265/35/19) wyposażonych w kute obręcze dedykowane wyłącznie temu egzemplarzowi. Za ich filigranowymi szprychami można dostrzec ogromne tarcze hamulcowe wyposażone w zaciski rodem z toru wyścigowego.

- Volvo S60 Polestar Concept to najszybszy samochód koncepcyjny w historii Volvo – powiedział Christian Dahl, założyciel i szef firmy Polestar. Podeszliśmy do tego projektu, używają produkcyjnego modelu Volvo S60, jako na platformy do samochodu wyścigowego. - wyjaśnił Jan Andersson, główny inżynier firmy Polestar. Zapytany o opinię, Robert Dahlgren, kierowca wyścigowy Volvo Polestar mówi, że: To zdecydowanie najbardziej imponujące drogowe Volvo, jakie prowadziłem. I muszę powiedzieć, że nadal czuć w nim oryginalnego ducha Volvo.

Polestar jest partnerem Volvo od 1996 roku, oferując części i usługi tuningowe dla modeli produkcyjnych. Pakiet tuningujący Polestar można zakupić i wgrać do nowego lub używanego Volvo u każdego dealera marki. Są nim objęte m.in. silniki D3, D4, D5, T4, T5 i T6 – w zależności od modelu. Przyrost mocy i momentu obrotowego poprawia osiągi samochodu, jednocześnienie nie podnosząc spalania. Nowe samochody Volvo poddane tuningowi Polestar są objęte pełną gwarancją mechaniczną. Więcej informacji o firmie Polestar, konfigurator modyfikacji i ich wpływ na osiągi można znaleźć na stronie: www.polestar.se

Volvo Polestar S60 Concept - podstawowe dane techniczne

- sześciocylindrowy, benzynowy silnik rzędowy Volvo T6- przyspieszenie 0-100 km/h = 3,9 s- prędkość maksymalna powyżej 300 km/h- moc 508 KM przy 6500 obr./min- maksymalny moment obrotowy 575 Nm przy obr./min- zmodyfikowana głowica cylindrów i komory spalania- zmodyfikowany kolektor dolotowy i wlot powietrza- turbosprężarka Garrett 3171- system wydechowy ze stali nierdzewnej Ferrita 3.5"