Dwucyfrowy numer 20, 40 lub 70 będzie z kolei określać rozmiar wyświetlacza. W przyszłości nazwy modeli będą więc łączyć numer serii z kategorią urządzenia np. 70 Plus albo 70 Premium.
- We wszystkich naszych działaniach z zakresu mobilnych technologii staramy się ułatwić codzienne życie naszych klientów. Rozpoczyna się to już w momencie wyboru właściwego urządzenia nawigacyjnego, ponieważ nie każdy model odpowiada potrzebom konkretnego użytkownika. Niektórzy kierowcy potrzebują nawigacji sporadycznie, używając jej głównie w trakcie weekendowych wycieczek. Inni podróżują często w celach biznesowych i efektywniej wykorzystują dodatkowe, inteligentne funkcje nawigacji. Nowa koncepcja to nie tylko lepsza orientacja dla klientów, ale daje także sprzedawcom możliwość dobrania kupującemu odpowiedniej nawigacji - mówi Sven Klenner, dyrektor marketingu, który odpowiada za wprowadzenie nowej koncepcji.
Trzonem nowej koncepcji jest podział urządzeń nawigacyjnych na trzy segmenty: Easy, Plus oraz Premium. Urządzenia Easy kierowane są przede wszystkim do kierowców, dla których nawigacja z punktu A do B jest priorytetem. Produkty z tego segmentu posiadają wszystkie niezbędne funkcje do niezawodnego wytyczenia trasy. Dla tych, dla których liczy się większy komfort, segment Plus dostarcza bogatszy poziom funkcji nawigacyjnych.
W porównaniu do modelów Easy, urządzenia Plus mają więcej funkcji i bardziej zaawansowany hardware. Modele Premium są dedykowane dla entuzjastów najnowszych rozwiązań i aktywnych kierowców, którzy korzystają ze swojego urządzenia nawigacyjnego codziennie. Segment Premium łączy nietuzinkowe wzornictwo i najnowsze funkcje nawigacyjne.