Auto Świat Niemiecka premiera: VW Polo

Niemiecka premiera: VW Polo

Autor Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz

Miejskie Polo trafiało do klientów kupujących auto przede wszystkim rozsądkiem. Niemal 9 milionów wyprodukowanych egzemplarzy to najlepszy dowód, że strategia wybrana przez Volkswagena jest jak najbardziej słuszna. Niemiecka premiera samochodu odbędzie się podczas Targów AMI

VW Polo
VW PoloOnet

Nowe Polo wygląda jak dobry znajomy. Nadwozie samochodu przypomina zminiaturyzowanego Golfa szóstej generacji. Ten z kolei przypomina "piątkę", którą niezwykle często spotykamy na drogach. Znane i sprawdzone rozwiązania są obecne także pod karoserią. Pod względem technicznym samochód jest spokrewniony z Seatem Ibizą, Skodą Fabią oraz Audi A1, które wkrótce trafi do salonów sprzedaży.

Do napędu podstawowej wersji Polo posłuży silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 60 KM lub 70 KM. Na sprawniejszą jazdę pozwoli motor 1.4 16V, który generuje 85 KM. Jeżeli i to nie wystarczy, klient może zamówić turbodoładowany silnik 1.2 TSI o mocy 105 KM. Zestawiono go z 6-biegową skrzynią. Odpowiednie operowanie jej lewarkiem powinno pozwolić na utrzymanie spalania na niskim poziomie. Jeszcze bardziej atrakcyjną propozycję dla oszczędnych stanowi turbodiesel o pojemności 1,6 litra. Dostarczy on 75 lub 90 KM przy minimalnym zapotrzebowaniu na ropę. Za sprawą systemu Common Rail nowy diesel Volkswagena będzie pracował wyraźnie ciszej od motorów z pompowtryskiwaczami.

Po otwarciu drzwi powitała nas typowo "volkswagenowska" atmosfera. Nieco ponura i nastawiona przede wszystkim na funkcjonalność oraz ergonomię. Trzeba jednak zaznaczyć, że jakość użytych materiałów oraz precyzja montażu stoją na najwyższym poziomie. Tradycyjnie już lista wyposażenia dodatkowego będzie długa. Bazowy wariant Polo nie będzie odstraszał ceną. Za dobrze wykonane auto Volkswagen zażyczy sobie około 14 tysięcy auto. Bazowa odmiana ma otrzymać ABS, ESP oraz cztery poduszki powietrzne. Niestety zamówienie kilku przydatnych urządzeń uderzy po kieszeni. Jedną z ciekawszych opcji jest 7-stopniowa przekładnia DSG. Automatyczna skrzynia otrzymała dwa sprzęgła, które sprawiają, że biegi są zmieniane błyskawicznie.

Pięciodrzwiowe Polo powinno trafić do salonów sprzedaży w czerwcu bieżącego roku. Trzydrzwiowa odmiana zostanie zaprezentowana podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Wówczas spodziewany jest także debiut Polo GTI, które otrzyma silnik TSI o mocy 170 KM. Volkswagen potwierdził, że nowe Polo będzie można nabyć także w USA. To niepodważalny znak przemian zachodzących w świecie motoryzacji. Do niedawna Amerykanie z pogardą spoglądali na pojazdy wielkości Polo...

Autor Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków