Co zmieniło się w nowym Nissanie GT-R? Na pierwszy rzut oka niewiele, ale jak się okazuje, modyfikacje sporo poprawiły.

Producent zastosował nowy przedni zderzak z wkomponowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej, odświeżony wygląd tyłu i ulepszony dyfuzor, w ofercie pojawiły się nowe wzory felg oraz dedykowane sportowemu Nissanowi opony Dunlop. Wszystkie zmiany w konstrukcji nadwozia zaowocowały lepszym współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi teraz zaledwie 0,26, przy jednoczesnym zwiększeniu o 10 proc. siły docisku.

Zmian we wnętrzu jest mniej i chodzi głównie o przeprojektowaną deskę rozdzielczą, więcej karbonu i chromowanych detali, a także nowe fotele.

Pod maską inżynierowie zastosowali sporo ulepszeń, które wzmocniły silnik V6 twin-turbo o 38 KM i 23 Nm. Teraz jednostka napędowa dysponuje 530 KM mocy i aż 612 Nm momentu obrotowego. Pomimo wzrostu tych parametrów, średnie spalanie udało się obniżyć do poziomu 11,6 l/100 km.

Nowy Nissan GT-R otrzymał również dodatkowe rozpórki, które poprawiają sztywność nadwozia i prowadzenie w szybkich łukach. W trzymaniu się nawierzchni pomogą na pewno modyfikacje zawieszenia tylnego i przedniego, gdzie pojawił się nowy stabilizator, sprężyny i aluminiowe beztłokowe amortyzatory o zmienionej charakterystyce.

Podrasowana odmiana SpecV jest niemal identyczna z podstawową, aczkolwiek to co je różni decyduje o odbiorze całości. Kierowcy wersji SpecV mają do dyspozycji funkcję overboost, która pozwala na chwilowe zwiększenie momentu obrotowego fo  632 Nm, a hamulce są bardziej skuteczne, m.in. dzięki sportowej charakterystyce układu VDC (Vehicle Dynamic Control).

Gdyby to było dla kogoś mało, z pewnością ucieszy go fakt, że do oferty wróci odmiana Club Track przeznaczona wyłącznie do jazdy na torze. Nie ma jeszcze szczegółów charakteryzujących ten model, ale Nissan obiecuje, że pozwoli ona na pełne doświadczenie potencjału, jaki drzemie w modelu GT-R.

Miłośnicy luksusu z kolei docenią model z serii Egoist, w którym znajdą m.in. skórzaną tapicerkę, nową kierownicę z logo Wajima Maki-e czy wysokiej klasy system audio firmy Bose.

Nowy Nissan GT-R wejdzie do sprzedaży 17 listopada, ale tylko na rynku japońskim, gdzie wyceniony został na równowartość ok. 77 tys. euro. W Europie planowany jest na wiosnę przyszłego roku.