Friend-Me to pojazd dla pokolenia użytkowników iPhone'ów, iPadów i wszelkich elektronicznych gadżetów. Dlatego przygotowano dla nich we wnętrzu auta konsolę rozciągającą się na całą szerokość przedziału pasażerskiego, na której jest kilka ekranów komputerów służących zarówno do śledzenia parametrów pojazdu, jak i do rozrywki.
Każdy z czterech pasażerów, siedząc na osobnym fotelu, ma możliwość skorzystania z tych ekranów, a także konfiguracji każdego z komputerów. Mogą więc pobierać i wysyłać zdjęcia, filmy, pliki muzyczne itp.
Futurystyczny pojazd musi mieć oczywiście nowoczesny napęd. Nissan Friend-Me ma pod maską napęd hybrydowy, zapewniający odpowiednią dynamikę i jednocześnie oszczędność paliwa i niską emisję szkodliwych substancji.
Z zewnątrz Nissan Friend-Me przypomina hatchbacka, ale o bardzo dynamicznej linii bocznej. Koncept ma 20-calowe felgi oraz duży wlot powietrza w kształcie litery V. Nissan Friend-Me pokazany został wcześniej na salonie samochodowym w Szanghaju, gdzie przyjęto go bardzo życzliwie. Nissan chce teraz zebrać opinie o aucie wśród europejskich klientów i od tego uzależnia ewentualne wprowadzenie modelu do produkcji.
Drugą gwiazdą na stoisku Nissana na IAA 2013 jest mniej futurystyczny, ale równie ciekawy terenowy X-Trail. Ten kompaktowy SUV oferowany jest w dwóch wersjach: jako X-Trail oraz Nissan Rogue - na rynek amerykański.
Producent zapewnia, że X-Trail to prawdziwy pojazd 4x4, bardziej wszechstronny niż poprzednik, z nowymi rozwiązaniami NissanConnect. Nowy X-TRail ma taką samą długość jak poprzednik, zwiększono w nim jednak rozstaw osi oraz poszerzono i podwyższono nadwozie. Tylna kanapa jest składana i przesuwana. Można też zamontować (opcjonalnie) trzeci rząd siedzeń.
Nowy Nissan X-Trail wyposażony jest w elektroniczny system napędy All Mode 4x4i. Wyboru odpowiedniego rodzaju napędu dokonuje się przełącznikiem na konsoli środkowej. Do wyboru jest także wersja auta z napędem na jedną oś. X-Trail dostępny jest z systemami ułatwiającymi podjazd pod górę i zjazd ze stromego zbocza.