Kolejnym silnikiem oferowanym z tym modelem jest jednostka DIG-S o pojemności 1,2 litra i mocy 98 KM, osiąganej przy 5600 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 142 Nm przy 4400 obr./min. Ten silnik, wyposażony w turbosprężarkę, zapewnia kulturę pracy porównywalną do czterocylindrowego silnika o średniej pojemności. Dzięki elektronicznemu układowi sprzęgła turbosprężarka może być wyłączana podczas jazdy z niską prędkością, czyniąc jazdę bardziej ekonomiczną i minimalizując tarcie w silniku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (z ręczną skrzynią biegów) wynosi 4,3 l/100 km. Oba silniki benzynowe dostępne są z 5-biegowymi skrzyniami manualnymi, ale mocniejsza wersja może być wyposażona także w skrzynię bezstopniową CVT (+5100 zł). Nie powinniśmy obawiać się niedoboru mocy, ponieważ Note jest wyraźnie lżejszy od rywali. W podstawowej wersji waży zaledwie 1036 kg, Kia Venga 1178 kg, a Ford B-Max 1200 kg.
Przy użytkowaniu Note’a w dłuższych trasach lepiej może się sprawić diesel 1.5 dCi o mocy 90 KM, który wg producenta ma spalać średnio 3,6 l/100 km. Motor ten osiąga maksymalny moment obrotowy 200 Nm już przy 1750 obr./min.
Dodajmy, że system zapłonu stop-start stanowi standardowe wyposażenie wszystkich wersji silnikowych Nissana Note. Kierowca ma też do dyspozycji dwa wskaźniki eko wyświetlające informacje o wydajności jazdy. Wskaźnik informujący o sposobie korzystania z pedału przyspieszenia ma formę niewielkiej tarczy, a wyświetlana na niej wartość zależna jest od pozycji pedału przyspieszenia. Nagłe wciśnięcie pedału do oporu powoduje wyświetlenie niskiej „oceny”, natomiast łagodniejsze korzystanie z pedału przyspieszenia umożliwia uzyskanie lepszego wyniku, który świadczy o tym, że jazda jest bardziej ekonomiczna.
Kierowca ma również do dyspozycji wskaźnik ekonomicznej jazdy. Ma on formę zielonego paska, usytuowanego ponad zestawem trzech głównych wskaźników, z pięciopunktowym wskaźnikiem diodowym, informującym o stopniu ekonomicznej jazdy (w przypadku mało ekonomicznej jazdy podświetlany jest jeden punkt, trzy punkty są podświetlane w przypadku średnio ekonomicznej jazdy, a pięć, gdy kierowca jedzie bardzo ekonomicznie). System przez cały czas ocenia wydajność jazdy, przekazując kierowcy informacje w czasie rzeczywistym. Przy mało wydajnej jeździe podświetlony jest tylko środkowy element. Przy maksymalnej wydajności – cały pasek. Na koniec każdej podróży kierowca uzyskuje ogólny wynik. System ocenia wydajność jazdy w skali do pięciu gwiazdek.