Jedną z najbardziej widocznych cech nowej wersji Opla Vivaro jest przeprojektowany kokpit. Obejmuje on nową tablicę przyrządów, zintegrowany wskaźnik zmiany biegów oraz zoptymalizowaną stylistykę graficzną, jak również sterowanie systemem audio z bocznego modułu kolumny kierownicy. Ta funkcja jest oferowana opcjonalnie z odbiornikiem R0v4 oraz w standardzie z pozostałymi systemami audio.

W kierownicy nowego Opla Vivaro umieszczono zmodyfikowany układ poduszek powietrznych oraz, w zależności od wersji, zintegrowany regulator stałej prędkości oraz ogranicznik prędkości. Kierownica dostępna jest w wersji wykonanej z poliuretanu lub pokrytej skórą; regulatory prędkości umieszczono również w wersji skórzanej.

Co więcej, przestrzeń bagażową wokół panelu przyrządów poszerzono o miejsce nad schowkiem na rękawiczki, a w modelach z pełną przegrodą zamontowano wieszaki na ubrania zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera.

Oferta systemów informacji i rozrywki została poszerzona o pięć nowych rozwiązań. Wersja podstawowa R0v4 (bez tachografu) ze zintegrowanym wyświetlaczem z wejściem AUX na zewnętrzne źródła muzyki jest dostępna w dwóch wersjach: z lub bez odtwarzacza CD. Kolejna, wyższa wersja R1 z zewnętrznym wyświetlaczem ma połączenie dwukanałowe (wejście RCA) oraz odtwarzacz płyt CD 20.

System R2 oferuje dodatkowe funkcje, w tym interfejs USB, technologię Bluetooth, wysokiej jakości wyświetlacz oraz odtwarzacz CD30 BT. W wersji z dostępną opcjonalnie nawigacją Tom-Tom z pilotem, system wyposażony jest w kolorowy wyświetlacz. Nawigacja zawiera elektroniczne mapy obejmujące całą Europę Zachodnią, w tym Niemcy, Wielką Brytanię, Irlandię, Belgię, Holandię, Luksemburg, Austrię, Szwajcarię, Francję, Hiszpanię, Portugalię, Włochy, Danię, Szwecję, Finlandię, Norwegię, Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Estonię, Łotwę, Litwę i Turcję.

Silniki wysokoprężne zastosowane w nowej wersji Opla Vivaro poprawiono tak, aby uzyskać optymalny poziom zużycia paliwa. Wersje 2.0 CDTI o mocy 90 KM i 114 KM dostępne są obecnie z filtrem cząsteczek stałych (DPF). Przeglądy silników wyposażonych w filtry DPF przeprowadzane są co 40 tys. kilometrów lub raz w roku.

W zależności od modelu i wersji poziom zużycia paliwa waha się między 7,5 a 7,8 l/100 km (cykl mieszany, 1999/100/UE). Podobnie mocne, szczególnie zoptymalizowane pod względem poziomu zużycia paliwa wersje ecoFlex spalają 7,4 l/100 km.

Pojazd dostępny jest obecnie w nowej, eleganckiej, stalowoszarej kolorystyce nadwozia; zamówić można również przyciemniane szyby. Unowocześniona oferta silników obejmuje jednostkę z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 117 KM, jak również siedem wersji jednostek wysokoprężnych o mocy od 90 KM do 146 KM. Wersje 2.0 CDTI są dostępne z filtrem cząstek stałych lub bez niego, podobnie jak wersje ecoFlex i modele mieszane DPF/ecoFlex. Na szczycie oferty znajduje się wersja 2.5 CDTI z potężnym silnikiem o mocy 146 KM. Sprzedaż wersji 2.5 CDTI z silnikiem 114 KM zostanie wstrzymana.

Alternatywę dla standardowej sześciobiegowej skrzyni biegów stanowią dwie najmocniejsze wersje wysokoprężne dostępne również z automatyczną sześciobiegową skrzynią Easytronic.

Dostępne wersje nadwozia obejmują model van z pojedynczą lub podwójną kabiną, jak również wersje kombi (o dwóch rozstawach osi, dwóch wysokościach dachu i masie całkowitej pojazdu od 2,7 do 2,9 ton), a także wersje z nadwoziem burtowym oraz podwoziem z kabiną.