Wersja seryjna modelu CLA powstała na bazie prototypu Concept Style Coupe i może się podobać. Samochód mierzy mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości. Auto cechuje się rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cd=0,22). Wygląd deski rozdzielczej został w całości zaczerpnięty z nowej Klasy A. Nic w tym dziwnego, bo przecież na tym modelu bazuje CLA.
Zobacz także
- Nowy Mercedes CLA
- Mercedes
- Zobacz więcej
Pojazd jest oferowany w pięciu liniach wyposażenia. Możliwość indywidualizacji zapewnia ofertapakietów dodatkowych. Dla tych, dla których media społecznościowe są nieodłączną częścią codzienności, zarezerwowano funkcję pełnej integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym.
Nowy model oferowany jest z dwoma wariatami zawieszenia: standardowym, określanym przez Mercedesa jako komfortowe, oraz opcjonalnym sportowym. Ten drugi wyróżnia się zmniejszonym prześwitem - o 20 mm z przodu oraz o 10 mm z tyłu. Niezależnie od rodzaju zawieszenia, wszystkie wersje CLA wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct Steer, pobierający energię tylko wtedy, gdy kierownica jest w ruchu.
Gama jednostek napędowych składa się z turbodoładowanych silników benzynowych o pojemności1,6 (CLA 180?122 KM i CLA 200/156 KM) i 2 litrów (CLA 250/211 KM) oraz turbodiesla o pojemności 2,1 litra i mocy 170 KM (wersja 220 CDI). Od jesieni do oferty dołączy odmianaCLA 200 CDI o mocy 136 KM. Wszystkie odmiany silnikowe są standardowo wyposażone w system ECO start/stop (spełniają już normę emisji spalin Euro 6) i współpracują z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT. OpcjonalnieMercedes CLA jest dostępny z nową generacją stałego napędu na obie osie 4MATIC z funkcją zmiennej dystrybucji momentu obrotowego.
Na Mercedesa CLA już są przyjmowane zamówienia. Samochód kosztuje od118 900 zł (wersja CLA 180). Pierwsze auta trafią do salonów sprzedaży w kwietniu br.