Aby ostudzić emocje, informujemy, iż nowa generacja Forda Ka już we wrześniu trafi do sprzedaży. Jeszcze nie w Europie, ale w Brazylii. Jak pamiętamy, już w lipcu 2014 r. Ford zaprezentował po raz pierwszy wersję pięciodrzwiową modelu Ka. Obecnie do oferty dołączył także Forda Ka+, czyli czterodrzwiowego sedana.
Ford Ka+ ma długość 4,25 m i rozstaw osi 2,49 m (identyczny jak hatchback). Bagażnik oferuje 445 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnych siedzeń można go jeszcze powiększyć.
Do napędu (wersja brazylijska) zastosowano trzycylindrowy silnik 1.0 Ti-VCT o mocy 86 KM przy 6500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 105 Nm przy 4500 obr./min. Może on być zasilany benzyną lub etanolem. Podobnie jak większa jednostka napędowa o pojemności skokowej 1.5 Sigma Flex o mocy 112 KM w zakresie 5500-6500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 146 Nm przy 4250 obr./min. Oba silniki oferowane są z sześciostopniowym automatem Powershift.
Wyposażenie standardowe na rynek brazylijski obejmuje m.in. ABS, EBD, dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, klimatyzację, radio z USB i Bluetooth. W topowej wersji mamy także m.in. 15-calowe koła, alarm i komputer pokładowy.
Jak wiemy, przyszłość Forda Ka w tyskiej fabryce Fiata wciąż jest nieznana. Producent potwierdza jednak wprowadzenie nowej generacji tego modelu również w Europie. Jest więc szansa, że nowa generacja Forda Ka i Forda Ka+ będzie produkowana w Tychach, czego polskiemu producentowi z całego serca życzymy.