Odnowiony model ma zmienioną stylizację nadwozia, odświeżone wnętrze, dźwiękochłonną przednią szybę, lepsze wygłuszenie wnętrza oraz duży wielofunkcyjny ekran.
Najważniejsza nowość to system wspomagający kierowcę – EyeSight. Wykorzystuje on 2 kamery umieszone przy przedniej szybie do wykrywania ruchomych i nieruchomych obiektów na drodze.
Jak działa system EyeSight? Dwie kamery o wysokiej rozdzielczości umocowane są w okolicy lusterka wstecznego w kabinie auta. Kamery monitorują ruch przed samochodem. System ostrzega kierowcę, gdy wykryje niebezpieczeństwo.
System EyeSight współdziała z komputerem sterującym silnikiem, układem hamulcowym, układem kierowniczym.
System ma wiele funkcji, m.in. może spowodować przedkolizyjne hamowanie awaryjne – gdy stwierdzi ruchomą lub nieruchomą przeszkodę na drodze oraz zarejstruje brak reakcji kierowcy na to zagrożenie.
Pierwsza reakcja systemu to sygnał dźwiękowy ostrzegający kierowcę, a gdy nie ma jego reakcji – wstępne hamowanie i potem hamowanie awaryjne.
EyeSight pomaga także ominąć przeszkodę – zmieniając charakterystykę systemu stabilizacji toru jazdy VDC (odpowiednik ESP).
Jedną z funkcji systemu jest adaptacyjny tempomat – umożliwia on automatyczne zwiększanie lub zmniejszanie prędkości w zależności od sytuacji na drodze i prędkości pojazdów przed naszym autem.
System EyeSight debiutuje w Subaru na rynku europejskich, lecz w Japonii znany jest już od 2008 roku.
Na polskim rynku, w modelach Subaru Outback 2015 system EyeSight oferowany będzie jako opcja, a w wersjach z automatyczną bezstopniową skrzynią biegów Lineatronic – standardowo.