Auto Świat Odświeżona Honda Civic w Paryżu

Obecnie produkowana, dziewiąta generacja Hondy Civic nie przyniosła producentowi spodziewanych sukcesów rynkowych. Zapewne dlatego zdecydowana się po trzech latach produkcji na lifting.

Zmieniła się przednia część nadwozia, nowe są reflektory i zderzak. Jednak na pierwszych oficjalnych zdjęciach producent prezentuje wersję Sport, która od podstawowej wersji różni się kształtem obu zderzaków, tylnym spoilerem oraz designem 17-calowych obręczy kół z metali lekkich.

We wnętrzu zmodyfikowano część deski rozdzielczej przed pasażerem. Wszystkie wersja otrzymają system Honda Connect Plus z 7-calowym wyświetlaczem. Standardem będzie system aktywnego hamowania w ruchu miejskim CTBA (City-Brake Active), który działa przy prędkościach jazdy poniżej 30km/h. System korzysta z laserowego czujnika (LIDAR) umieszczonego w górnej części przedniej szyby, przeznaczonego do wykrywania sytuacji grożących niemal pewną kolizją. Gdy system zidentyfikuje sytuację, która z dużym prawdopodobieństwem może skończyć się kolizją, zostają uruchomione ostrzeżenia dźwiękowe i optyczne informujące o tym kierowcę. Jeśli kierowca nie podejmie działań zapobiegających kolizji, system automatycznie uruchomi hamulce samochodu.

Producent nie zapowiada poważniejszych zmian w ofercie jednostek napędowych

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan