Obecnie produkowana, dziewiąta generacja Hondy Civic nie przyniosła producentowi spodziewanych sukcesów rynkowych. Zapewne dlatego zdecydowana się po trzech latach produkcji na lifting.
Zmieniła się przednia część nadwozia, nowe są reflektory i zderzak. Jednak na pierwszych oficjalnych zdjęciach producent prezentuje wersję Sport, która od podstawowej wersji różni się kształtem obu zderzaków, tylnym spoilerem oraz designem 17-calowych obręczy kół z metali lekkich.
We wnętrzu zmodyfikowano część deski rozdzielczej przed pasażerem. Wszystkie wersja otrzymają system Honda Connect Plus z 7-calowym wyświetlaczem. Standardem będzie system aktywnego hamowania w ruchu miejskim CTBA (City-Brake Active), który działa przy prędkościach jazdy poniżej 30km/h. System korzysta z laserowego czujnika (LIDAR) umieszczonego w górnej części przedniej szyby, przeznaczonego do wykrywania sytuacji grożących niemal pewną kolizją. Gdy system zidentyfikuje sytuację, która z dużym prawdopodobieństwem może skończyć się kolizją, zostają uruchomione ostrzeżenia dźwiękowe i optyczne informujące o tym kierowcę. Jeśli kierowca nie podejmie działań zapobiegających kolizji, system automatycznie uruchomi hamulce samochodu.
Producent nie zapowiada poważniejszych zmian w ofercie jednostek napędowych