Według wstępnych danych w ubiegłym roku firma dostarczyła w Europie około 1,076 miliona samochodów. Oznacza to wzrost o 35 000 sztuk(+ 3 proc.). Był to zatem lepszy wynik niż 2-procentowy wzrost całego europejskiego rynku. To najlepszy wynik pod względem sprzedaży i udziału w rynku od 2011 r.
- Odnotowaliśmy wzrost na ponad 15 rynkach. Nasza gama nowoczesnych modeli zrobiła wrażenie w szczególności na klientach z najważniejszych rynków w Europie — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Opel Group. Firma Opel sprzedała więcej samochodów między innymi we Francji, w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Największy wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym firma Opel odnotowała w Polsce (+41 proc.), Irlandii (+33 proc.) i Portugalii (+28 proc.). Udział w rynku zwiększył się w 12 europejskich krajach.
Sytuacja gospodarcza w Rosji, gdzie sprzedaż w całej branży znacznie spadła w 2014 r., negatywnie wpłynęła na ogólne wyniki.
- Rosja jest jednym z naszych najważniejszych rynków. Firma Opel oczywiście ponosi straty związane z dewaluacją rubla i niechęcią do zakupów. Jednak wzrost sprzedaży na poziomie ogólnoeuropejskim w 2014 r. podsyca nasz optymizm na bieżący rok. Zdecydowanie nie zamierzamy spocząć na laurach — dodał Küspert.
W 2015 r. Opel będzie kontynuować ofensywę modelową. Na nową Corsę, która do dilerów trafi jeszcze w tym miesiącu, wpłynęło już 85 000 zamówień. Opel KARL pojawi się na rynku latem, a pod koniec roku dołączy do niego nowa kompaktowa Astra.
Zakrojona na szeroką skalę ofensywa produktowa firmy Opel obejmuje 27 nowych modeli i 17 nowych silników, które wejdą na rynek do 2018 r. W najbliższych latach producent zamierza nadal zwiększać sprzedaż. Celem firmy jest osiągnięcie 8-procentowego udziału w rynku europejskim do 2022 r.