Peugeot powraca do Rallye Dakar i stopniowo odsłania swoją nowa broń – 2008 DKR. Do napędu zastosowana sześciocylindrowy widlasty silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2993 cm3. Ma on dwa turba i osiąga moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 800 Nm oraz prędkość maksymalną 200 km/h.

Jednostka będzie współpracować z sześciostopniową przekładnią sekwencyjną. Niespodzianką jest napęd na tylną oś, a nie na cztery koła.

Jean-Christophe Pallier, odpowiedzialny za rozwiązania techniczne tego auta powiedział: „W cross-country pojazdy z napędem na jedną oś mogą mieć mniejszą masę własną niż auta 4x4. Mogą mieć też koła o większej średnicy, co ułatwia jazdę w terenie.”

Kolejnym udogodnieniem jest możliwość montowania innego zawieszenia, a także zamontowanie systemu dopompowywania opon z kabiny, co pozwoli na zyskanie cennych minut, które mogą decydować o wynikach na mecie.

Pojazdy z napędem na jedną oś już wygrywały Dakar. W 2000 roku było to buggy Schlesser-Renault.

Peugeot 2008 DKR ma rurową ramę i karbonowe panele nadwozia. Pojazd ma długość 4099 mm, szerokość 2033 mm i wysokość 1912 mm, przy rozstawie osi 2800 mm. Zbiornik paliwa ma pojemność 400 litrów.

Peugeot powraca na trasę Rajdu Dakar po 25 latach i ma ambicję walki o zwycięstwo. Będzie do nawiązanie do sukcesów w latach 1987-1990, samochodów Peugeot 205 T16 Grand Raid i Peugeot 405 Grand Raid.