Auto Świat Peugeot 508 SW: test wersji 2.0 HDi dalekobieżny ekspres

Peugeot 508 SW: test wersji 2.0 HDi dalekobieżny ekspres

|
Aktualizacja

Peugeot 508 SW 2.0 HDi ma wszystko, co czyni długą podróż bezstresową – dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż, komfortowe zawieszenie oraz dynamiczny silnik Diesla

Peugeot 508 SW: test wersji 2.0 HDi dalekobieżny ekspres
Zobacz galerię (17)
Auto Świat
Peugeot 508 SW: test wersji 2.0 HDi dalekobieżny ekspres

Peugeot 508 SW zerwał z wizerunkiem swojego poprzednika – auta o atrakcyjnej stylistyce, ale mało praktycznego. Jeżeli do tego doda się ekonomiczny silnik Diesla, to sukces jest prawie pewny.

Nadwozie

Odpowiednio zaprojektowana sylwetka sprawia, że Peugeot 508 to kombi, które jest nie tylko praktyczne (dzięki przestronnemu wnętrzu oraz pojemnemu bagażnikowi), lecz także eleganckie. Do długich podróży zachęcają komfortowe fotele oraz wygodna pozycja za kierownicą. Jedyne, co może irytować, to zbyt mało miejsca na podręczne drobiazgi, a przyzwyczajenia wymaga obsługa dużej liczby niewielkich klawiszy.

Układ napędowy

Jedną z ważniejszych zalet pojazdu jest 140-konny diesel. Podczas dynamicznego przyspieszania możemy na niego liczyć już od niskiego poziomu obrotów. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu silnik bez ociągania zabiera się do pracy, zapewniając dużemu kombi dobre przyspieszenie. Nawet jeżeli Peugeotem 508 będą podróżowały cztery osoby z mnóstwem bagażu, nie odczuje się niedostatków mocy.

Ważne jest również to, że silnik nie hałasuje także w trakcie szybkiej jazdy. Poza tym powody do zadowolenia daje skrzynia biegów – wszystkie przełożenia włącza się z dużą precyzją, a drogi prowadzenia nie są przesadnie długie.

Układ Jezdny

Podwozie Peugeota 508 łagodzi większość nierówności nawierzchni. Pokonywanie zakrętów też nie stwarza większych problemów. Nie jest to auto sportowe, więc niewielkie przechyły nadwozia można wybaczyć, a zresztą nawet jeżeli zbyt odważnie pokonujemy zakręt, to układ jezdny radzi sobie na tyle, że manewr ten okazuje się bezpieczny.

Koszty

Tanio nie jest, ale bogate wyposażenie, wysoki komfort i niskie spalanie rekompensują cenę.

Peugeot 508 SW GT - zobacz test luksusowego kombi

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: