Odbiorcą tych ekologicznych ciężkich pojazdów jest największy irlandzki dostawca energii elektrycznej, firma Electricity Supply Board (ESB) z Dublina. Zamierza ona wykorzystywać te pojazdy do świadczenia usług serwisowych oraz do konserwacji infrastruktury w Irlandii.

Irlandzki rząd udzielił specjalnego zezwolenia na dopuszczenie japońskich ciężarówek hybrydowych do ruchu drogowego. Fuso Canter Eco Hybrid jest generalnie pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką hybrydową, oferowaną w Europie - czytamy w przysłanym materiale.

Zamówienie z Irlandii oraz kolejne z Australii, również na dziesięć Fuso Canter Eco Hybrid, to pierwsze dostawy ciężarówek hybrydowych realizowane przez MFTBC dla klientów spoza Japonii.

W 2010 roku MFTBC planuje rozszerzyć sprzedaż tych pojazdów na wybrane rynki eksportowe.

Fuso Canter Eco Hybrid zadebiutował w lipcu 2006 roku. Od tamtej pory był oferowany tylko na macierzystym, japońskim rynku. Już ponad 600 klientów doceniło tą lekką ciężarówkę wyposażoną w tzw. równoległy system hybrydowy, zapewniający znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Podczas testów konsumenckich Fuso Canter Eco Hybrid udowodniają swoją funkcjonalność również na rynku w Wielkiej Brytanii. Teraz pokażą swoje możliwość we flotach firm w Irlandii i Australii.

Pojazdy, oprócz wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne, mają być eksploatowane również w innych branżach, jak usługi kurierskie, dystrybucja żywności i napojów.

Zaangażowanie MFTBC w rozwój napędów hybrydowych jest częścią strategicznej inicjatywy Daimler AG "Tworzymy Transport Przyszłości". Projekt rozpoczęto w listopadzie 2007 r. i ma on na celu rozpowszechnienie korzystania z czystych, wydajnych systemów napędowych i alternatywnych rodzajów paliwa. Cel: urzeczywistnienie w przyszłości idei bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę na tej drodze, gdyż - w zależności od sposobu eksploatacji - umożliwia obniżenie zużycia paliwa aż o 30 proc.