Koła dwumasowe coraz częściej trafiają do współczesnych aut. Ich zadaniem jest tłumienie drgań skrętnych występujących w układzie napędowym podczas pracy silnika oraz redukowania gwałtownego wzrostu momentu obrotowego. Niestety, duży moment obrotowy, który na dodatekw nowoczesnych dieslach jest dość gwałtownie rozwijany, sprawia, że koła dwumasowe okazują się dość nietrwałym elementem, który wymaga wymiany już przy przebiegach rzędu 100 tys. km.

Tańsze zamienniki

Oczywiście żywotność „dwumasu” zależy od kilku czynników, m.in. od stylu jazdy kierowcy i jakości samej części. Jeszcze do niedawna problemem był zakup zamiennika, a ceny podzespołów oryginalnych sięgały nawet 7 tys. zł. Aktualnie na rynku są już dostępne zamienniki, ale tylko do najpopularniejszych modeli aut. Ich trwałość zwykle jest niższa niż części oryginalnych. Ceny zamienników wahają się od 800 do 2,5 tys. zł