Ponieważ konkurs odbywa się raz w roku, zainteresowani mają dużo czasu, by przygotować auto do zawodów. Nagłośnienie ocenia specjalnie powołane jury, które wyniki musi utrzymywać w tajemnicy aż do czasu konferencji prasowej. Szkoda, że nie można ich opublikować od razu po ocenie. Kolejna edycja konkursu "Audiomobil roku" dobiegła końca. Jury złożone z dziennikarzy, kompozytora oraz szefa polskiego oddziału wyłoniło finalistów, wśród których zdecydowanie wygrał system Ernesta Niemasika zaprojektowany w Nowym Sączu. Auto System Elektronik całkiem nieźle nagłośnił Forda Focusa. Jako źródło dźwięku wybrano radioodtwarzacz CD Blaupunkt Denver CD 70, który współpracuje z czterokanałowym wzmacniaczem Velocity V4100 i głośnikami Velocity VRX 380 i VX 690. Na budowę nagłośnienia poświęcono ponad 80 godzin pracy (sam sprzęt kosztował 8,5 tysiąca złotych). Jurorom zaimponowała niezła jakość dźwięku i wiele dopracowanych detali, dzięki którym oceniany Focus i jego nagłośnienie nabrały bardzo indywidualnego charakteru. Szczególne uznanie jurorów zyskał niepowtarzalny dostawczy Mercedes-Benz 307D, w którym bracia Smajdorowie z Nowego Sącza stworzyli pomysłowe studio odsłuchowe. Muzyki można słuchać zarówno w kabinie kierowcy, jak i w części ładunkowej, gdzie pomieszczono potężne kolumny z głośnikami Velocity i wygodne krzesła dla słuchaczy. Twórcy systemu podobnie jak w Fordzie Focus postawili na radioodtwarzacz Blaupunkta (London CD 70) i głośniki oraz wzmacniacze Velocity (VXW 380, VRX 200 i V2100). Wyjątkiem jest oddzielna końcówka mocy Blaupunkt MPA 4, którą przeznaczono do głośników w drzwiach. Trzecie miejsce przypadło ubiegłorocznemu tryumfatorowi: warszawskiej firmie RMS. Instalatorzy przygotowali tym razem zestaw do Skody Octavii Combi ze sprzętem Velocity.
Audiomobil roku 2002
Audiomobil roku to samochód najlepiej nagłośniony sprzętem Blaupunkta i Velocity. O ten szlachetny tytuł mogą się ubiegać wszyscy, którzy wykorzystują w swoim aucie sprzęt jednej lub obu wymienionych marek.