Logo

Bugatti 57 1935 francja

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Od 1934 roku na stoisku Bugatti podczas imprezy w stolicy Francji wystawiano już tylko model 57, za to w różnych odmianach. Projekt obfitował w wiele nowatorskich rozwiązań technicznych, jak niezależne zawieszenie, hydrauliczne hamulce czy hydrauliczne amortyzatory, nie zaakceptowanych przez szefa firmy, wielkiego Ettore Bugattiego, dla którego podwyższenie standardu poprzez wprowadzanie technicznych nowinek było zbyt kosztowne. Niedostatki wynikłe z decyzji Bugattiego z nawiązką rekompensował ośmiocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy silnik o pojemności 3257 ccm, z dwoma wałkami rozrządu i zaworami rozstawionymi pod kątem 90 stopni. Silnik, w zależności od wyposażenia, rodzaju gaźników i sprężarki, miał moc od 130 do 200 KM. Pozwalało to rozwijać szybkość od 150 do 200 km/h. Prędkości te zadziwiają do dziś, a jeśli doda się do tego, iż auto miało cierne amortyzatory i mechaniczne hamulce... Nadwozia modelu 57 budowało wiele firm. Między innymi Gangloff, Corsica, Van Vooren, Saoutchick, Vanden Plas. Tym razem nadwozie projektowane przez Eryka Gilesaa zbudowane przez firmę Bertellego.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu