GM i tam jej samochody uplasowano wśród aut wysokiej klasy, nieco awangardowych, gdyż odbiegających od głównego i przyjętego na świecie nurtu konstrukcyjnego. W taki też sposób Buick postrzegany jest do dziś. W 1965 r. na rynku pojawił się model Wildcat. Era olbrzymich ogonów bezpowrotnie już wtedy minęła, ale pozostały: komfort i duże rozmiary znamionujące klasę. Wildcata produkowano do 1969 r. w kilkunastu wersjach nadwozia. Do modeli z lat 1965-66 montowano dwa górnozaworowe silniki V8. Pierwszy o pojemności 6572 ccm i mocy 325 KM. Drugi o pojemności 6966 ccm i mocy 340 KM. W latach 1967-69 zastąpiła je jednostka napędowa o pojemności 7048 ccm i mocy 360 KM. Prędkość maksymalna tych kolosów sięgała, w zależności od wersji, 188 a nawet 201 km/h. Od 0 do 96 km/h samochód przyspieszał w 7,5-9,6 sekundy.
Buick Wildcat 1967 USA
Nazwa Buick pochodzi od nazwiska szkockiego hydraulika Davida Dunbara Buicka, który pierwszy samochód zbudował w 1903 r. Firmę przejął w 1908 r.
Auto Świat
Buick Wildcat 1967 USA