Alpine szczycił się nowym samochodem demonstracyjnym (Mercedes klasy A) oraz referencyjnymi tunerami CD. Clarion pochwalił się serią radioodtwarzaczy z czarnym aluminium Black Alu RX, nową gamą wzmacniaczy APX oraz monitorami podwieszanymi pod sufitem. Trzy wzmacniacze to kolejna próba rywalizacji z najlepszymi markami z USA. Z tego względu opracowanie i produkcję zrealizowano w USA, by utrzymać wysoką jakość produktu. Naturalnie ma to bezpośrednie przełożenie na cenę. Nowe wzmacniacze na pewno nie będą tańsze od konkurencji korzystającej z fabryk w Korei i w Chinach. Firma liczy również na systemy multimedialne. Clarion z dużym opóźnieniem dołączył do grona wytwórców monitorów instalowanych w suficie auta. Elegancko zaprojektowane konsole z własnym oświetleniem mieszczą dwa rodzaje ekranów (klasyczny 20 cm oraz wyświetlacz o przekątnej 18 cm w formacie 16:9, czyli jak w kinie). Na nowoczesną technologię postawił Kenwood. Firma nadrabia zaległości i rozpoczyna podobnie jak Panasonic, Pioneer i Sony lansowanie twardego dysku w samochodzie. Prototypowy model KDC-MX700bti wyposażony w twardy dysk o pojemności 6 GB, procesor Crusoe 600 MHz, system Windows XP oraz czytnik DVD może współpracować z innymi urządzeniami, dzięki technologii Blue-tooth (stosowana m.in. w najnowocześniejszych aparatach telefonii komórkowej) oraz gniazdu USB. Ten interesujący komputer samochodowy (CAR PC) to według Kenwooda podstawa systemu multimedialnego nowej generacji. Bliski finalizacji jest prototypowy Music Keg - przenośny twardy dysk o pojemności 10 GB. Kenwood przygotował specjalny zestaw, dzięki któremu urządzenie może współpracować ze wszystkimi radioodtwarzaczami (od rocznika 2001/2002) wyposażonymi w układ kontroli zmieniacza płyt z funkcją CD Text. Aby w pełni wykorzystać możliwości sprzętu, do zestawu dodano specjalną przystawkę z gniazdem USB, dzięki czemu łatwo podłączyć się do komputera i przegrać na dysk nowe nagrania. Za jakość dźwięku odpowiada zaawansowany, 24-bitowy przetwornik cyfrowo-analogowy, dzięki któremu Kenwood reklamuje Music Keg jako nowoczesną propozycję dla audiofilów. Z myślą o systemach multimedialnych oraz nowoczesnej telewizji cyfrowej Ken-wood opracował prototyp odbiornika DVB-T (Digital Video Broadcast). Firma zapewnia, że nowa technologia umożliwia odbieranie obrazu wysokiej jakości nawet wówczas, gdy podróżujemy z dużymi prędkościami (do 230 km/h). Producent zapewnia, że jest to jakość porównywalna z CD. Skromnie potraktowano w Paryżu autonawigację GPS. Nowe urządzenia zaprezentował Panasonic i Pioneer. Obie firmy postawiły na DVD, przy czym Pioneer proponuje specjalnie przygotowane zestawy gotowe do montażu w aucie. Panasonic preferuje oddzielne kompletowanie, by zapewnić odbiorcom więcej swobody. Obie firmy korzystają z usług tego samego twórcy map: firmy Navigation Technologies. Jej przedstawiciel nie miał dobrej wiadomości dla polskich dziennikarzy. Oznajmił, że mapa Polski na potrzeby nawigacji będzie dostępna nie wcześniej niż w 2004 r.
Car audio w krainie Galów
Paryski salon był dla wielkich japońskich producentów okazją do zaprezentowania całej gamy samochodowego audio. Jak zwykle w Paryżu nie zabrakło premier.