Firm i warsztatów proponujących „poprawienie” tego, co oferują producenci samochodów, jest wiele. Zazwyczaj rzecz sprowadza się do zwiększenia mocy silnika i wynikającej z tego poprawy parametrów dynamicznych pojazdu, co osiąga się przez modyfikację elementów zespołu napędowego bądź też (częściej) tzw. chiptuning, czyli ingerencję w układy elektroniczne sterujące pracą jednostki napędowej.

Chip Tuning prosto ze SzwajcariiŻródło: Auto Świat
Dlaczego Szwajcarzy nie lubią określenia „tuning” - Większość firm zajmujących się tuningiem podkreśla, że stosowane przez nich metody pozwalają na uzyskanie bardzo znacznego przyrostu mocy, niekiedy mówią wręcz o pełnym wykorzystaniu możliwości silnika. O trwałości jednostki napędowej nie wspomina się przy tym w ogóle bądź jest ona traktowana jako wartość drugorzędna wobec osiągów pojazdu.
Dlatego właśnie polscy przedstawiciele szwajcarskiej firmy O.CT słowa „tuning” unikają jak ognia. Zamiast niego stosują określenie optymalizacja, podkreślając, że oferowane przez nich produkty są przede wszystkim bezpieczne, a ich zadaniem jest wykorzystanie rezerw pozostawionych przez producentów, np. ze względu na specyficzne pozycjonowanie różnych samochodów na rynku. Optymalizacja w szwajcarskim rozumieniu to w pełni odwracalna zmiana oprogramowania komputera sterującego pracą zespołu napędowego, która podwyższać ma dynamikę samochodu i jego elastyczność.

Chip Tuning prosto ze SzwajcariiŻródło: Auto Świat
Cel – bezpieczeństwo podczas wyprzedzania - Efekty mają być odczuwalne przede wszystkim podczas przyspieszania przy średnich prędkościach jazdy, a więc – w praktyce – w trakcie wyprzedzania. Warto podkreślić, że w autach z automatycznymi skrzyniami biegów modyfikacja software’u sterującego dotyczy nie tylko samego silnika, lecz także przekładni, bowiem w niej również tkwią zwykle znaczne rezerwy. Co ważne, w ofercie firmy nie znajdziemy pakietów optymalizacyjnych do wielu popularnych modeli samochodów, a to z tego prostego powodu, iż zdaniem jej inżynierów zostały one wprowadzone na rynek w optymalnej wersji i nie da się w nich nic poprawić bez negatywnego wpływu na żywotność silnika oraz innych elementów auta lub też na bezpieczeństwo jazdy.
Nie zmienia to faktu, że w ofercie Szwajcarów są pakiety do ponad 450 modeli, których jakość gwarantują m.in. austriackie certyfikaty TÜV. Firma działająca w ponad 20 krajach zaczęła właśnie budowanie sieci dystrybucyjnej w Polsce.