Co należy zrobić, kiedy popsuje się alternator lub rozrusznik? Przez długie lata w Polsce były do wyboru dwa sposoby postępowania: kupienie nowego elementu lub naprawa uszkodzonego w warsztacie rzemieślniczym. Ten pierwszy sposób był oczywiście bardzo kosztowny, szczególnie gdy chodziło o kupno części do samochodu używanego, ten drugi nie dawał niestety pewności, że naprawiony element posłuży równie długo jak nowy. Jest i trzeci sposób. A przecież istnieje jeszcze trzecia droga: zakup części regenerowanej. Nie jest to sposób nowy, bo np. w Niemczech obrót takimi elementami funkcjonuje z powodzeniem od pierwszych lat powojennych. Narodził się nie tylko z potrzeby zmniejszenia kosztów eksploatacji aut w zniszczonym przez wojnę kraju, ale przede wszystkim z konieczności oszczędzania surowców, których deficyt był podówczas ogromny.

Części i podzespoły samochodu zużywają się w różny sposób. Jedne, takie jak filtry, klocki czy świece, muszą być wymieniane na nowe, przy czym części zużyte nadają się w najlepszym wypadku do recyklingu. Jednak inne, takie jak rozrusznik czy alternator – nawet jeśli kwalifikują się do wymiany – mają znaczną wartość, gdyż stosunkowo niewielkim kosztem można je zregenerować i ponownie zamontować.