Hałas, który towarzyszy pracy jego silnika, jest wręcz nie do zniesienia. Przez ostatnie 6 lat miałem auta z japońskimi, benzynowymi silnikami i w tym roku zdecydowałem się na niemiecką, najlepszą technologię dieslowską, o której tyle się pisze i mówi. Mam wrażenie, że nie był to najlepszy pomysł. Silnik głośno pracuje i wcale nie ma się wrażenia, że kabina jest odpowiednio wyciszona. Mam gorącą prośbę, proszę mi poradzić, jak mogę sprawdzić, czy wszystkie parametry hałasu są prawidłowe dla tego auta, i ewentualnie, jak mogę reklamować ten doskonały produkt. Rozumiem, że będzie mi bardzo ciężko toczyć batalię z firmą Volkswagen, ale mam wrażenie, że mój nowy samochód jest daleki od doskonałości. Poziom hałasu wewnątrz samochodów zakwalifikowanych do produkcji seryjnej nie powinien przekraczać 80 dB dla samochodów z silnikami chłodzonymi cieczą oraz z silnikami chłodzonymi powietrzem, o pojemności skokowej powyżej 750 ccm. Wielkość ta nie może jednak przekraczać 79 dB po 1994 roku. Wartość ta została ustanowiona przez Polski Komitet Normalizacji Miar i Jakości 13.04.1990 roku jako norma obowiązująca od dnia 01.01.1992 r. Badanie wykonuje się przy nagrzanym silniku i zespołach oraz przy zamkniętych wszystkich oknach pojazdu. Pomiar wykonuje się na wysokości +/- 700+50 milimetrów mierzonej od poziomu siedziska fotela kierowcy i w obrębie oparcia fotela. Pomiaru dokonuje się podczas jazdy w normalnych warunkach atmosferycznych. Polska norma oparta jest w większości na wymaganiach międzynarodowych ISO 5128-1980, DIN 45639.W 2000 roku kupiłem Skodę Fabię 1.4 MPI 60 KM. 10 miesięcy później stwierdziłem ślady oleju na skrzyni biegów. Zgłosiłem się do serwisu i po naprawie dokonano wpisu do książki gwarancyjnej o treści "dokręcenie śruby obudowy piątego biegu". Podciek jednak znowu wystąpił i został zgłoszony podczas wizyty w stacji jako "wyciek oleju ze skrzyni biegów". Sześć miesięcy od wykonania obsługi stwierdziłem, że nastąpił ponownie wyciek w rejonie skrzyni biegów (w tym samym miejscu). Chciałbym dowiedzieć się, czego i na podstawie jakich dokumentów mogę domagać się od dilera w związku z wymienionymi usterkami? Nie podał Pan konkretnych dat - zakupu pojazdu oraz zgłoszonych napraw. Zgodnie z kodeksem cywilnym na każdą naprawę obowiązuje gwarancja 3 miesięcy lub 3000 kilometrów, natomiast w przypadku wymiany części jest to z reguły jeden rok na wymianę nowej części i 3 miesiące na tzw. robociznę.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Jestem posiadaczem nowego Passata 1.9 TDI 130 KM.