Pojazd swój eksploatuję od dziewięciu miesięcy i przejechałem nim około 20 tysięcy kilometrów. Silnik od samego początku odznaczał się nieprawidłowością w działaniu, tzn. przy zimnym silniku obroty biegu jałowego pływały w zakresie 400 obrotów. Po nagrzaniu do temperatury właściwej jednostka pracuje równo, nie budzi żadnych zastrzeżeń. Oprócz pływających wolnych obrotów pojawia się nierówna praca tzw. kołysanie się silnika. W czasie pierwszej wizyty w serwisie usłyszałem, że silnik musi się dotrzeć, że po 1000 kilometrów objawy pływających obrotów znikną. Przy następnych odwiedzinach w ASO wymieniono mi czujnik ciśnienia wtrysku, ale i to nie przyniosło oczekiwanej poprawy, silnik nadal źle pracował. Podczas następnej wizyty w serwisie mechanik rozłożył bezradnie ręce i stwierdził, że to taka uroda jednostki napędowej, na co nie ma rady, lub że kupuję paliwo złej jakości. Nadmieniam, że kupuję benzynę do swojego auta na różnych stacjach i za każdym razem borykam się z opisywanym problemem. Proszę o poradę, jaka może być tego przyczyna i co należy zrobić?Moim zdaniem przyczyna niewłaściwej pracy zimnego silnika tkwi w sterowaniu dawką paliwa, jest to prawdopodobnie wina komputera sterującego. Zadaniem serwisu jest tę usterkę dokładnie zdiagnozować i zlokalizować, a następnie - jeśli trzeba - nawet wymienić cały moduł sterujący. Doradzam, aby odnotowywać każde zgłoszenie w książce gwarancyjnej lub zatrzymywać kopię zlecenia.Jestem właścicielem Alfy Romeo 145. W okresie gwarancji zgłaszałem do autoryzowanej stacji obsługi usterkę w postaci okresowego zapalania się kontrolki ciśnienia oleju. Po przybyciu do serwisu kontrolka ta dziwnym zbiegiem okoliczności gasła. W tej chwili pojazd jest już po gwarancji, a pompa olejowa zatarła się na skutek przedostania się oderwanego elementu powłoki lakierowej z wewnętrznej części miski olejowej. W ASO chcą, abym za tę awarię płacił z własnej kieszeni. Proszę o poradę, co mam robić?Nie podał Pan wszystkich informacji i okoliczności dotyczących awarii silnika spowodowanej zatarciem pompy oleju. Niemniej jednak spróbuję wyjaśnić Panu sprawy ewentualnej reklamacji. Jeżeli ma Pan udokumentowane wpisy (zgłoszenia) w książce gwarancyjnej lub na zleceniu dotyczące okresowego zapalania się kontrolki ciśnienia oleju, to jest to bardzo ważny dokument potwierdzający, że coś się działo z układem smarowania w okresie gwarancji, a usterka ta nie została naprawiona. Jeżeli natomiast nie dopilnował Pan wpisu w książce lub na zleceniu, to moim zdaniem nia ma Pan żadnych szans wyegzekwowania czegokolwiek od gwaranta, gdyż pojazd jest już po okresie gwarancji.Jestem posiadaczem samochodu Fiat Siena 1.6 z przebiegiem 75 tysięcy kilometrów. Podczas jazdy silnik zgasł. Pomoc drogowa ściągnęła auto do autoryzowanej stacji obsługi, gdzie okazało się, że pasek rozrządu zerwał się i został uszkodzony silnik (zawory, głowica, tłoki). Jak mam dalej załatwiać tę sprawę? Wymiana paska rozrządu zgodnie z instrukcją obsługi powinna być dokonana przy przebiegu 120 tysięcy kilometrów?W przypadku przedwczesnego pęknięcia paska rozrządu należy niezwłocznie skontaktować się z niezależnym rzeczoznawcą AP PZM w celu wykonania ekspertyzy i zaopiniowania awarii. W tym celu rzeczoznawca powinien być przy demontażu silnika oraz przy weryfikacji części, aby określić przyczyny przedwczesnego zerwania paska rozrządu i ustalenia orientacyjnego zakresu naprawy. W numerze 40 "Auto ŚWIATA" z dnia 2 października br. omówiliśmy szerzej problem z przedwczesnym pękaniem pasków rozrządu. Należy pamiętać, że czas do wymiany podany przez producenta pojazdu nie jest jednoznaczny z udzieleniem na niego gwarancji.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Jestem posiadaczem samochodu Renault Mégane z nowoczesnym silnikiem o zapłonie samoczynnym 1.9 dCi.