Logo

Czy możecie mi odpowiedzieć?

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Problem polega na przyciemnieniu szyb metodą naklejania warstwy folii przyciemniającej. Zapewnia ono komfort podróży kierowcy i pasażerom, a także podnosi skuteczność pracy zamontowanej w samochodzie klimatyzacji (mniejsze nagrzewanie się wnętrza pojazdu). Jednak foliami przyciemniającymi można oklejać szyby nie mające wpływu na pole widzenia kierowcy, czyli szybę tylną oraz szyby boczne z wyjątkiem szyby przedniej i szyb w drzwiach przednich (pole widzenia kierowcy o kącie 180 stopni do przodu). Jednocześnie zakazuje się oklejania szyb folią, która daje efekt lustrzany.Szyby w drzwiach przednich można jednak oklejać foliami, których przepuszczalność światła jest większa niż 70 procent (w praktyce niewiele różnią się one od koloru szyb w aucie). Jednak do oklejania szyb (w tym również tych do drzwi przednich) można stosować tylko te folie, które posiadają atest Instytutu Szkła i Ceramiki. Podobny atest (numer rejestracyjny) muszą posiadać warsztaty montujące powyższe folie. Warsztaty te są zobowiązane również (o czym wielu klientów nie wie) do wydania nam zaświadczenia o instalacji folii z numerami homologacji Instytutu Szkła i Ceramiki. Zaświadczenie to powinniśmy wozić wraz z innymi dokumentami auta, aby okazać ją na każde żądanie policji. Jestem posiadaczem samochodu Renault Mégane w okresie gwarancji. W czasie jej trwania wymieniono mi już trzykrotnie tylne amortyzatory. W chwili obecnej z prawego tylnego amortyzatora wycieka olej. W serwisie nie chcą uznać reklamacji, twierdząc, że zużycie amortyzatorów jest eksploatacyjne. Proszę o poradę, czy mają rację?W fabrykach w pojazdach seryjnych montuje się amortyzatory standardowe olejowe lub gazowo-olejowe, które powinny posiadać sprawność przez okres gwarancji (czasowy lub kilometrowy) podany przez producenta samochodu. Każdorazowy wyciek oleju z amortyzatora powoduje jego niesprawność bez względu na jego stopień tłumienia drgań. Amortyzator taki przestaje spełniać swoją funkcję i nadaje się do natychmiastowej wymiany.Podczas eksploatacyjnego zużycia amortyzatorów proces osłabiania tłumienia drgań przebiega stopniowo. Jeśli pojawi się wyciek oleju, jest to sygnał, że należy je wymienić. Nowe amortyzatory instaluje się zawsze parami. Jestem posiadaczem samochodu Volkswagen Bora na gwarancji. Od pewnego czasu zauważyłem, że przy nagrzanym silniku wolne obroty wahają się w przedziale 550-850 obrotów na minutę. Jaka może być tego przyczyna i gdzie powinienem to zgłosić?Tak zwane pływające wolne obroty silnika są spowodowane niewłaściwą pracą układu zasilania lub układu wtryskowego, a konkretnie systemu sterowania tymi układami. Jeżeli Pana samochód jest w okresie gwarancji, to nie ma powodów do obaw, należy zgłosić się do autoryzowanej stacji obsługi Volkswagena w celu zlokalizowania usterki i jej definitywnego usunięcia. Każda ze zgłoszonych usterek powinna znaleźć odzwierciedlenie w zleceniu lub wpisie w książce gwarancyjnej. Jest to podstawa do rozpatrywania późniejszych roszczeń.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu