Kolejny kłopot to nierównomierna siła hamowania przednich hamulców - zacisk prawy hamuje szybciej i mocniej niż lewy. Bardzo proszę o szybką odpowiedź. Przyczyną nierównomiernego działania hamulców przednich (o ile siła hamowania kół tylnych jest właściwa, co wyklucza wadliwe działanie pompy hamulcowej) może być blokujący się zacisk spowodowany zatartym tłoczyskiem lub blokowaniem się zacisku na prowadnicy. Powodem może być również zużycie tarcz lub klocków, co można zaobserwować gołym okiem po zdjęciu kół. Jeżeli przednie hamulce piszczą, ale żaden element nie nosi śladu uszkodzenia i siła hamowania jest prawidłowa, nie ma powodu do niepokoju. Niskiej jakości bądź przegrzane klocki wydają nieprzyjemny dźwięk, ale nie wiąże się to z zagrożeniem w ruchu. Co do pisków hamulców tylnych - może być to spowodowane niską jakością okładzin, zanieczyszczeniem ich bądź zużyciem. Tak jak z przodu najważniejsza jest siła hamowania. Jeśli nie mieści się w granicach normy, bębny trzeba zdemontować, aby zdiagnozować usterkę - to praca raczej dla serwisu. Jestem posiadaczem Peugeota 206, który nadal podlega gwarancji. Niedawno zauważyłem pęknięcie szyby czołowej rozpoczynające się pod uszczelką na wysokości lusterka wstecznego. Proszę o informację, jak mam postąpić w tej sytuacji. Proponuję zgłosić się do autoryzowanej stacji obsługi z żądaniem wymiany szyby na nową - być może uczynią to bez dyskusji. Jeżeli jednak pracownicy serwisu stwierdzą, że uszkodzenie to jest wynikiem działania czynników zewnętrznych i nie wynika z wady wrodzonej pojazdu, procedura jest bardziej skomplikowana. Może Pan zgłosić się do rzeczoznawcy (np. PZM) z wnioskiem o wydanie opinii, która pomoże w dochodzeniu Pańskich roszczeń. Pozytywna dla Pana opinia zostanie wydana, jeżeli rzeczywiście uszkodzenie nie jest wynikiem np. uderzenia kamieniem itp. W praktyce uszkodzenia tego typu mogą być skutkiem uderzenia, niewłaściwego montażu bądź występowania nadmiernych naprężeń elementów nadwozia pojazdu. Jeżeli miało miejsce uderzenie - ślad powinien być wyraźnie widoczny.Pęknięcie szyby czołowej zdarza się w niektórych modelach samochodów częściej niż w innych - wtedy można przyjąć, że jest to wynikiem nie dość sztywnej konstrukcji nadwozia. Taki problem prześladuje Skody Favorit, w mniejszym stopniu Felicie i właśnie opisywany model Peugeota. Moim zdaniem warto domagać się bezpłatnej wymiany szyby na nową.Jestem posiadaczem samochodu VW Polo 1.4 16V z 1997 roku. Mam kłopot z nierównymi obrotami silnika, objawia się to tym, że po uruchomieniu silnika rano obroty pulsują w zakresie 1500-2000 obr./min. W serwisie nie stwierdzono usterki, wyregulowano przepustnicę i objaw ustąpił. Gdy przejechałem ok. 500 km, pojawił się ponownie. Serwis zaproponował wymianę przepustnicy na nową - po czym radość trwała krótko - obroty znowy falują! Proszę o poradę, jaka może być prawdziwa przyczyna takiego stanu rzeczy, gdyż tracę już nadzieję, że można ten problem usunąć.Moim zdaniem powinien Pan zmienić serwis na inny, gdyż jak widać z Pańskiej wypowiedzi, naprawa wykonywana jest na zasadzie usuwania możliwych przyczyn przez eliminację, co z reguły jest dla klienta kosztowne. Moim zdaniem należy sprawdzić działanie silniczka krokowego, który jest odpowiedzialny za dozowanie powietrza podczas pracy silnika na wolnych obrotach i tym samym stabilizowanie ich poziomu. Bywa, że urządzenie to uszkodzone jest mechanicznie i zacina się, a czytnik kodów usterek nie wykazuje błędu. Element ten mocuje się do obudowy przepustnicy i współpracuje on z nią - być może dlatego czyszczenie oraz wymiana tego elementu miały pozytywny, choć krótkotrwały efekt.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Moje pytanie dotyczy działania układu hamulcowego w CitroĎnie ZX z 1995 roku. Piszczą one podczas hamowania.