Jaskrawa kolorystyka (purpurowy lakier firmy Subaru) połączona z wstawkami kremowo-białymi wspaniale mieni się w południowym słońcu. Na słowa uznania zasługuje sposób położenia powłoki - pełen profesjonalizm! Całości dopełniają chromowane, 20-calowe obręcze ze stopów lekkich, o szerokości 8,5 cala. Twórcą tych 7-szprychowych dzieł sztuki jest firma Diablo Racing. Wielki wlot powietrza z przodu otrzymał dwie (chromowane) poziome rurki, dużo większą średnicę mają te zamontowane pod progami. Błyszczącą powłokę zastosowano również na lusterkach czy motocyklowej pokrywie wlewu paliwa pochodzącej z Kawasaki. Nie można także pominąć okazałych tłumików końcowych.Prace związane z przeróbkami karoserii stanowią lwią część projektu. W kwestii mocy silnika nie zmieniło się właściwie nic. 2-litrowa jednostka napędowa wentylowana jest teraz filtrem powietrza firmy K&N. Zmieniono też świece i przewody zapłonowe, które pochodzą z katalogu Splitfire.Seat Leon Cupra R był ofiarodawcą przedniego zderzaka wraz ze światłami przeciwmgielnymi. Oczywiście został on przerobiony, aby całości nadać jeszcze bardziej oryginalny wygląd i dostosować do dość mocno poszerzonego auta. Grill hiszpańskiego Forda, który właściwie nie jest już Focusem, pochodzi z Saxo. Spoilery boczne i ogromne, poszerzone nadkola to dzieło właściciela. Pneumatyczne podwozie Airride (firmy Saulinox) troszczy się o to, aby 20-calowe koła dobrze wypełniły przeznaczoną dla nich przestrzeń. Kierowca reguluje wysokość zawieszenia za pomocą kontrolpada z PlayStation 2. Oczywiście w spokoju nie pozostawiono tyłu samochodu, właściwie wszystko w tej części auta jest zmienione. Trochę przerobiony spoiler pochodzi z WRC i ma trudno dostrzegalne mocowanie. Mocno poszerzone tylne nadkola płynnie przechodzą w zderzak. Jeśli ktoś uważa, że tył seryjnego Focusa jest brzydki, to prezentowane auto może być alternatywą. Ale o gustach się nie dyskutuje, a tutaj wzornictwa Forda raczej się nie znajdzie. Tylne lampy z Lexusa Sportcrossa byłyby wystarczająco spektakularne, jednakże wbudowanie tylnej klapy z Honda-Style to prawdziwy majstersztyk. Klapa składa się z dwóch części i pasuje do Forda co najmniej tak dobrze, jak do pomysłodawcy - Civica z początku lat 90. Efektem "ubocznym" przedsięwzięcia jest spore pomniejszenie tylnej szyby. Okazałą lotkę, którą przymocowano do pokrywy bagażnika, właściciel wykonał własnoręcznie. Jej odnogi przytwierdzone są także do dachu. Samochód najpierw słychać, potem widać. Nie tylko wygląd zewnętrzny zwraca uwagę gapiów. Dwa tłumiki końcowe firmy Neutron, które wypełniają całą przestrzeń pod wyciętym do tego celu zderzakiem, ryczą niemiłosiernie mimo mocy pochodzącej z seryjnie produkowanego modelu. We wnętrzu jest co najmniej tyle do obejrzenia i zachwycania się, co na zewnątrz. W bagażniku umieszczono wielką butlę ze sprężonym powietrzem instalacji Airride (regulowania zawieszenia) oraz dwa potężne subwoofery o średnicy 300 mm. Tam znalazły się również końcówki mocy instalacji audio. W części bocznej "kipią" mocą dwa głośniki USBlasters. Mają one moc "tylko" 200 watów (subwoofery po 320 W). Po przeróbkach Focus stał się samochodem 4-osobowym - teraz każdy ma swoje siedzenie. Kierowca i pasażer w hiszpańskim "Mega-Focusie" siedzą w kubełkowych fotelach Sparco, tylne, także sportowe wyprodukowała firma Momo. Wyłożenie ich, jak i całego wnętrza samochodu, kremową skórą musiało kosztować majątek. Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, więc nieznany jest koszt tej modyfikacji. Kolorystykę pasów dopasowano do wnętrza samochodu. Szczególna atrakcja to kierownica Braid Virtual Design, która nawiązuje swoim wzornictwem do kształtu felg. Z całością dobrze komponuje się wykończenie imitujące skórę węża. Materiał ten pojawił się m.in. na kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego oraz tunelu środkowym i fotelach. Wiele elementów wykonano z polerowanego aluminium, np. klamki czy pedały zaadaptowane z Hondy Civic Type-R. Na konsoli środkowej oprócz jednostki centralnej sprzętu car audio z monitorem obsługującym DVD i TV znajdują się dodatkowe zegary, m.in. od ciśnienia powietrza do sterowania zawieszenia.
Czystej krwi hiszpan
Prezentowany samochód jest przykładem pomysłowości hiszpańskiej szkoły tuningu. Pasuje do słonecznego klimatu i temperamentu ludności.